مرگ مرموز چهارصد فیل


مرگ مرموز فیل‌های بوتسوانا همچنان ادامه دارد و طی دو ماه گذشته، چهارصد فیل به شکل مشابهی تلف شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از العالم، مرگ بیش از چهارصد فیل در شمال بوتسوانا طی دو ماه گذشته نگرانی بسیاری از دانشمندان را به دنبال داشت و آن را فاجعه محیط زیستی توصیف کردند.

در همین حال، مقامات بعید می‌دانند که این موضوع ناشی از شکار غیر قانونی باشد و مقامات تحقیقات گسترده‌ای در این باره آغاز کردند.
لور طه سید گزارشگر این شبکه گزارش داد: مرگ مرموز و گروهی صد‌ها فیل در جمهوری بوتسوانا از سه ماه پیش همچنان ادامه دارد. به طوری که دانشمندان و کارشناسان محیط زیست را متحیر کرده است و این موضوع را یکی از بزرگ‌ترین فاجعه‌های محیط زیستی خواندند که بر فیل‌های این قرن تاثیر می‌گذارد.
مقامات بوتسوانا ضمن اعلام بسیج برای پی بردن به علت مرگ مرموز بیش از چهارصد فیل، اعلام کردند نمونه‌هایی از این فیل‌ها جمع آوری شد تا در آزمایشگاه‌های آفریقای جنوبی، زیمبابوه و کانادا تحت آزمایش قرار بگیرند.
این مقامات علت تاخیر در روند این کار را محدودیت‌ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا دانستند.
ویف کاشویکا دامپزشک منطقه شمال غرب بوتسوانا گفت: اواخر آوریل که نخستین گزارش را دریافت کردیم، تاکنون درباره ۲۸۰ فیل از میان چهارصد فیل در این منطقه تحقیقات انجام دادیم.
گزارشگر این شبکه افزود: مرگ فیل‌ها در مساحتی حدود هشت هزار کیلومتر مربع روی داد که حدود هجده هزار فیل در آن وجود دارد.
مقامات بعید دانستند که علت مرگ فیل‌ها شکار غیر قانونی باشد؛ به طوری که دندان فیل‌ها سالم بوده است و مرگ مشابهی داشتند.
به رغم اینکه تاکنون شمار فیل‌های جان باخته بخش اندکی از فیل‌های بوتسوانا محسوب می‌شود که شمار آن‌ها بیش از ۱۴۰ فیل یعنی حدود یک سوم فیل‌های قاره آفریقا، برآورد می‌شود؛ اما این نگرانی وجود دارد که در صورت موفق نشدن مقامات در تعیین علت مرگ فیل ها، ممکن است شمار بیشتری از آن‌ها با مرگ مواجه شوند. افزون بر آن، ده‌ها لاشه فیل وجود دارند که مقامات هنوز آن‌ها را کشف نکرده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال عطسه امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 / فیلم