پذیرش 1350 بیمار کرونایی و مشکوک به کرونا در بیمارستان های تامین اجتماعی آذربایجان شرقی


پذیرش 1350 بیمار کرونایی و مشکوک به کرونا در بیمارستان های تامین اجتماعی آذربایجان شرقی

مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی استان گفت: از اول اسفند ماه تاکنون 1350 نفر بیمار کرونایی یا مشکوک به کرونا را پذیرش کرده ایم که متاسفانه 105 نفر از این بیماران فوت کرده اند.

سید اسماعیل مقدس پور روز شنبه در نشست خبری با بیان اینکه متاسفانه در این مدت ۹۰ نفر از کارکنان سازمان نیز به کرونا مبتلا شده اند، ادامه داد: هر بیمار کرونا حدود ۵ میلیون و چهارصد هزار تومان هزینه دارد. با توجه به شرایط خاص حاکم در استان از هم استانی های عزیز تقاضا میکنیم رعایت مسائل بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و حضور کمتر در مجامع شلوغ و پر تردد را جدی بگیرند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص نحوه تصمیم گیری در رابطه با داروهای تحت پوشش بیمه نیز گفت: برای داروهای تحت پوشش، در شورای عالی بیمه کشور تصمیم گیری می شود و تامین اجتماعی هیچ نقشی ندارد اما متاسفانه بعضی داروها به شکل خارج از لیست مجاز در کشور ، مورد استفاده قرار می‌گیرد و برخی پزشکان‌ نیز این دارو ها را تجویز می‌کنند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان در خصوص ساخت بیمارستان ۳۲۷ تختخوابی تأمین اجتماعی در تبریز نیز گفت: ذهنیت ما این است که این بیمارستان به شمالغرب کشور خدمات ارائه دهد و چون این بیمارستان فوق تخصصی خواهد بود، امکاناتش باید هایتک و تخصصی باشد و در همه دنیا اینطور است که یک مرکز با امکانات سطح بالا ایجاد کرده و به بقیه نقاط انتقال می‌دهند و نمی شود تمام امکانات در همه نقاط ایجاد کرد.

وی ادامه داد: برای رعایت عدالت، سیاست سازمان ارائه خدمات بصورت ‌طرح سطح بندی است و چون این بیمارستان قرار است جایگزین بیمارستان ۲۹ بهمن شود، لذا ضرورت ایجاد سطح بندی وجود دارد.

وی با بیان اینکه ساخت بیمارستان مقرون به صرفه نیست و بهتر از خدمات خریداری شود، خاطر نشان کرد: ساخت این بیمارستان استثنا است چون بیمارستان ۲۹ بهمن بسیار فرسوده بود و از لحاظ عمرانی استانداردهای روز را نداشت لذا تصمیم گرفتیم این بیمارستان را احداث کنیم.

مقدس پور با اشاره به افزایش جمعیت در شهر جدید سهند ایجاد درمانگاه در این شهر را یک ضرورت دانست و عنوان کرد: بنا به تاکید امام جمعه محترم و استاندار و همچنین ساکنین شهر جدید سهند و با توجه افزایش جنعیت این‌شهر و همچنین در صورت تکمیل جاده تبریز سهند، در حال خریداری یک قطعه زمین هستیم تا مرکزی را بصورت پلی کلینیک در این شهر احداث کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر