رشته‌های کشاورزی و هنرهای زیبا در مرند ایجاد می‌شود


رشته‌های کشاورزی و هنرهای زیبا در مرند ایجاد می‌شود

تبریز - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش مرند گفت: مقدمات لازم برای راه‌اندازی رشته‌های کشاورزی و هنرهای زیبا در این شهرستان برای سال تحصیلی آینده انجام شده است.

اباذر کاظمی، روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آموزش‌ها را باید به سمت تولید و کارآفرینی سوق داد و در این راستا، فایل معرفی رشته‌های موجود در هنرستان‌های این شهرستان در اختیار دانش‌آموزان پایه نهم قرار داده شده است.

وی با اشاره به لزوم تحقق سهم ۵۰ درصدی آموزش های مهارتی دانش‌آموزان دوره متوسطه مطابق برنامه ششم توسعه، اظهار داشت: در راستای توسعه متوازن رشته‌ها، ۳۰ درصد دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم در ۱۵ هنرستان منطقه و در ۳۲ رشته در حال تحصیل هستند.

مدیر آموزش و پرورش مرند گفت: با بسترسازی، فرهنگ‌سازی، هدایت تحصیلی و مشاوره‌های صحیح به دانش‌آموزان پایه نهم، امسال تلاش می شود تا وضعیت موجود این شهرستان در توسعه متوازن رشته ها ارتقا یابد.

کاظمی، با قدردانی از دستگاه‌های همکار مانند سازمان فنی ‌و حرفه‌ای و جهاد کشاورزی در ارایه مهارت های آموزشی به دانش آموزان، ادامه داد: مداخله موثر و مفید دستگاه‌های ذی‌ربط باعث افزایش بهره‌وری در تربیت نیروی کار ماهر در راستای تحقق جهش تولید می شود.

شهرستان مرند با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غرب تبریز واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟