ممنوعیت نماز عید قربان در بزرگ ترین مسجد اندونزی


ممنوعیت نماز عید قربان در بزرگ ترین مسجد اندونزی

وزیر امور مذهبی اندونزی اعلام کرد که مسجد «استقلال» در جاکارتا از برگزاری نماز عید در روز عید قربان امسال برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا امتناع می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «thejakartapost»،وزیر امور مذهبی اندونزی اعلام کرد که مسجد «استقلال» در جاکارتا از برگزاری نماز عید در روز عید قربان امسال برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا امتناع می کند.

«فخرالرازی» با انتشار بیانیه ای در این زمینه گفت: تصمیم برای برگزار نکردن نماز عید قربان در مسجد استقلال به این دلیل اتخاذ شد که انتظار می رود حدود ده هزار نفر برای اقامه نماز در بزرگ ترین مسجد کشور حضور پیدا کنند و این مسئله رعایت پروتکل های بهداشتی را با مشکل مواجه می کند.

وی افزود: به عنوان مثال مدت زمان بسیار زیادی طول می کشد تا دمای بدن نمازگزاران کنترل شود و این کار با وجود تلاش برای محدود کردن تعداد افراد در ورودی مسجد باز هم سخت و مشکل آفرین است.

وزارت امور مذهبی اندونزی پیش از این هم بیانیه ای را در خصوص ممنوعیت برگزاری مراسم عید قربان در مناطق ناامن به لحاظ شیوع ویروس کرونا منتشر کرده بود.

این بیانیه مبنی بر برگزاری مراسم و نماز عید قربان تنها در مناطق امن به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بود.

در این بیانیه همچنین آمده بود که نماز عید قربان باید در محل های کاملا ضد عفونی شده و با رعایت کامل فاصله گذاری اجتماعی در میان نمازگزاران و همچنین کوتاه کردن مدت اقامه نماز برگزار شود.

وزارت امور مذهبی اندونزی از افرادی که از سلامت خود اطمینان ندارند خواسته بود در نماز روز عید شرکت نکنند و به دیگر افراد هم توصیه کرده بود تا از ماسک و سجاده های شخصی خود استفاده کنند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی