امیدواری سازمان بهداشت جهانی به کنترل اوضاع


امیدواری سازمان بهداشت جهانی به کنترل اوضاع

تدروس آدهانوم گبریسوس تصریح کرد که تنها یک اقدام تهاجمی با اتحاد ملی و همبستگی جهانی می‌تواند موجب موفقیت شود.

امیدواری سازمان بهداشت جهانی به کنترل اوضاعبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛ سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد تعداد موارد ابتلا به کووید ۱۹ اخیرا به شدت افزایش یافته است، اما ما هنوز می‌توانیم به شرط تمرکز فوری بر روی کانون‌های بیماری اوضاع را کنترل کنیم.
تدروس آدهانوم گبریسوس دبیرکل سازمان بهداشت جهانی در ژنو گفت: تنها یک اقدام تهاجمی با اتحاد ملی و همبستگی جهانی می‌تواند موجب موفقیت شود.

وی گفت نمونه‌های بسیاری در سراسر جهان وجود دارد که نشان داده است حتی اگر اپیدمی بسیار شدید باشد می‌تواند تحت کنترل قرار گیرد.
این در حالی است که وی اعلام کرد آلودگی‌ها طی شش هفته گذشته دو برابر شده است.

ماریان وان کرکهوف یکی دیگر از مقامات سازمان جهانی بهداشت گفت اگرچه موارد ابتلا به کووید بار دیگر ظاهر شده است، اما باید به سرعت واکنش نشان داد. مایکل رایان از دیگر اعضای سازمان جهانی بهداشت افزود باید از قرنطینه سراسری کشور‌ها اجتناب شود و در عین حال در مورد لغو قرنطینه کورکورانه در کشور‌ها بدون تدابیر نظارتی هشدار داد.
از زمانی که دفتر سازمان جهانی بهداشت در چین در اواخر ماه دسامبر از ظهور همه گیری خبر داد بیش از ۱۲.۳ میلیون نفر در جهان به ویروس کرونا آلوده شدند که بیش از ۵۵۶ هزار مورد آن به مرگ منجر شد.
آمریکا از تحقیقات آغاز شده از سوی سازمان جهانی بهداشت در خصوص منشاء ویروس در چین استقبال کرد. قرار است دو کارشناس سازمان هانی بهداشت در ساعات آتی برای ماموریت اکتشافی راهی چین شوند.
اندرو برمبرگ سفیر آمریکا نزد سازمان ملل متحد در ژنو به خبرنگاران گفت: ما تحقیقات سازمان جهانی بهداشت در مورد منشاء ویروس کرونا در چین را تبریک می‌گوییم. وی افزود: ما این تحقیقات علمی را به عنوان مرحله لازم برای درک کامل و شفاف شیوه شیوع ویروس در جهان در نظر می‌گیریم.
این اظهارات به طور غیرمعمولی از سوی آمریکا در مورد سازمان جهانی بهداشت مثبت بود. این در حالیست که آمریکا سه شنبه به طور رسمی خروج خود را از سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده بود. آمریکا با ۳.۱۸ میلیون فرد آلوده به ویروس کرونا و ۱۳۳ مورد مرگ بیش از همه کشور‌های جهان تحت تاثیر ویروس قرار گرفته است. آمریکا در آمار ۲۴ ساعته پنجشنبه خود از ابتلای بیش از ۶۳ هزار نفر دیگر به کووید ۱۹ خبر داد.
آنتونی فائوچی متخصص ارشد بیماری‌های عفونی دولت آمریکا اعلام کرد زمانی که خودمان را با سایر کشور‌ها مقایسه می‌کنیم فکر نمی‌کنم بتوانیم بگوییم که خوب کار می‌کنیم. این درست نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش