چیزهایی در مورد هیوندای اکسنت که خریداران باید بدانند!


چیزهایی در مورد هیوندای اکسنت که خریداران باید بدانند!

رپورتاژ: هیوندای از جمله خودروهای خارجی است که طرفداران زیادی در ایران دارد. تقریبا بیشتر مدل‌های هیوندای، بازار فروش بسیار خوبی را در ایران تجربه کرده‌اند. هیوندای از آن برندهایی است که به طور محسوسی در همه جوانب تولید خودروهایش رشد و پیشرفت داشته و در هر فیس‌لیفت مورد جدیدی برای عرضه دارد. شرکت کرمان‌موتور … The post چیزهایی در مورد هیوندای...

رپورتاژ: هیوندای از جمله خودروهای خارجی است که طرفداران زیادی در ایران دارد. تقریبا بیشتر مدل‌های هیوندای، بازار فروش بسیار خوبی را در ایران تجربه کرده‌اند. هیوندای از آن برندهایی است که به طور محسوسی در همه جوانب تولید خودروهایش رشد و پیشرفت داشته و در هر فیس‌لیفت مورد جدیدی برای عرضه دارد. شرکت کرمان‌موتور نماینده رسمی هیوندای، محصولاتی نظیر النترا، سوناتا، سانتافه، i10 ،i20 و هیوندای آزرا و توسان را به بازار خودروی ایران ارائه و در تمام این موارد فروش بسیار خوبی را هم تجربه کرده است. در ادامه روند موفقیت فروش محصولات هیوندای در چند سال اخیر، کرمان‌موتور اقدام به مونتاژ بعضی از تولیدات هیوندای کرده است. نسخه‌های مونتاژی شاید به همان کیفیت مطلوب کره‌ای‌ها نباشد، اما باز هم در رده خودروهای قابل قبول و با کیفیت قرار می‌گیرند. یکی از این نمونه‌ها، هیوندای اکسنت است که ۵ نسل از آن تاکنون در دنیا عرضه شده است. در ایران شرکت کرمان‌موتور، نمایندگی واردات و مونتاژ هیوندای اکسنت را بر عهده دارد. ولی خروج آمریکا از برجام باعث خروج نماینده‌های کره از ایران و به دنبال آن به مشکل خوردن ساخت و تامین قطعات این خودرو شد. چرا که کره‌ای‌ها می‌ترسیدند مورد جریمه‌های اقتصادی و تعرفه‌ای آمریکایی‌ها قرار بگیرند. مسأله‌ای که کرمان‌موتور وعده داده در تحویل و کیفیت خودروهایش، مشکلی ایجاد نکند.

چیزهایی در مورد هیوندای اکسنت که خریداران باید بدانند!

نکات مثبت هیوندای اکسنت

هیوندای اکسنت از سال ۱۹۹۴ میلادی که برای اولین بار به بازار عرضه شد تاکنون به دلایل زیادی در بازار سدان‌های خانوادگی مورد توجه قرار گرفته است. طراحی ظاهری این خودرو شاید پیچیدگی و ظرافت بسیاری از تازه واردهای بازار خودرو را نداشته باشد، اما در کلاس خودش زیبایی و جذابیت خاص مشتری‌پسند دارد. کابین زیبای این خودرو را اگرچه نمی‌توان با خودروهایی مانند سوناتا مقایسه کرد، اما در کلاس و قیمت خودش، ارگونومی و کیفیت متریال مرغوبی را ارائه می‌کند. شتاب مناسب هیوندای اکسنت در کنار سیستم تعلیق نرم و هندلینگ مناسبش از جمله نکاتی است که حتی طرفداران خودروهای اسپرت را هم به خودش جذب می‌کند. مالک هیوندای اکسنت خیلی کم گذرش به تعمیرگاه می‌افتد، کم به پمپ بنزین می‌رود و با وجود سیستم ترمز ضد قفل و فرمان برقی، کمتر هم تصادف می‌کند. موتور قوی این خودرو در کنار آپشن‌های نسبتا خوبی که کرمان‌موتور برای هیوندای اکسنت در نظر گرفته، خریدار را راضی نگه می‌دارد. اگر به دنبال خودرویی جمع و جور و نسبتا خوش قیافه، با آپشن‌های معقول و موتور خوب هستید، حتما هیوندا اکسنت را ببینید. البته که با مشکلات به وجود آمده، بعید است که بتوان نسخه صفر این خودرو را پیدا کرد.

چیزهایی در مورد هیوندای اکسنت که خریداران باید بدانند!

نکات منفی هیوندای اکسنت

صندلی‌های خشک هیوندای اکسنت اولین نکته‌ای است که از خودرویی در این بازه قیمتی انتظار نمی‌رود. البته این خشکی در متریال بعضی قسمت‌ها هم خودش را نشان می‌دهد. یکی دیگر از مشکلاتی که مالکان هیوندای اکسنت از آن گله می‌کنند ضعف خدمات در زمینه تامین قطعات این خودرو است که به دلیل خروج کره از ایران، کرمان‌موتور با این مشکل روبرو شده.

چیزهایی در مورد هیوندای اکسنت که خریداران باید بدانند!

از طرف دیگر فضای کابین هیوندای اکسنت فضای خیلی زیادی نیست و شاید در مقایسه با سدان‌های خانوادگی دیگر، این نکته به عنوان نقطه ضعف تلقی شود. مشاهده آگهی‌های خودرو در سایت دیوار و دیگر سایت‌های مرتبط با خرید و فروش خودرو نشان می‌دهد که هیوندای اکسنت در بازار خودروهای هم کلاسش قیمت بسیار بالایی دارد. خودرویی که در تمام جهان به عنوان خودرویی اقتصادی در بازه قیمتی ۱۰ تا ۱۵ هزار دلار فروخته می‌شود، در ایران به دلیل سیاست‌های موجود در مورد تعرفه‌های واردات خودرو با قیمتی عجیب و غریب معامله می‌شود. این قیمت در مقایسه با کیا سراتوی مونتاژی سایپا یا نمونه‌های چینی با کیفیت موجود در بازار که مشکل خدمات و قطعات هم ندارند، کمی غیرمنطقی به نظر رسیده و باعث افت بازار خرید و فروش آن می‌شود.

برچسب ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله جنگنده‌های اسرائیل به مسجدی در غزه/ تشدید عملیات در کرانه باختری