آغاز طرح سنجش سلامت جسمانی کلاس اولی ها در 30 پایگاه گیلان


آغاز طرح سنجش سلامت جسمانی کلاس اولی ها در 30 پایگاه گیلان

رشت - ایرنا - طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از امروز شنبه با رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در 30 پایگاه در شهرستان های مختلف گیلان آغاز شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه تحت پوشش قرار گرفتن نوآموزان بدو ورود به دبستان در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، اجباری است، گفت: نوبت دهی برای تحت پوشش قرار گرفتن کلاس اولی ها در این طرح از دهم تیرماه آغاز شده و اولیاء باید به مدرسه ای که نوآموز خود را ثبت نام کرده، مراجعه نمایند.

محمد رحمتی در حاشیه آغاز به کار این طرح در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی کلاس اولی‌ ها در دو مرحله مقدماتی و تخصصی، افزود: اولیا با تایید سلامت نوآموزان در مرحله مقدماتی با دریافت برگه سلامت می‌ توانند برای نام نویسی به مدارس مراجعه کنند، نوآموز در صورت مشکوک بودن به بیماری یا نارسایی جسمانی وارد مرحله تخصصی شده و به مراکز پزشکی و درمانی ارجاع داده می‌ شود.

وی با بیان اینکه تعرفه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان ۴۰ هزار تومان است، خاطر نشان کرد: سنجش سلامت نوآموزان عشایر رایگان است ضمن اینکه پایگاه های طرح سنجش این اجازه را دارند در مورد افراد نیازمند، تا سقف ۵ درصد رایگان و ۱۰ درصد نیز نیم بها در نظر گیرند.

رحمتی با تاکید بر اینکه در اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی کلاس اولی ها تمامی پروتکل های بهداشتی رعایت می شود، اضافه کرد: سال گذشته در هر پایگاه، روزانه ۴۰ نفر تحت سنجش قرار می گرفتند اما امسال این آمار به دلیل رعایت توصیه های بهداشتی و پیشگیری از انتشار ویروس کرونا نصف در نظر گرفته شده است.

طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در گیلان تا ۱۵ شهریور ادامه دارد.

کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل موثر بر افت تحصیلی، تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی‌ های جسمی، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به دبستان و بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی از اهداف اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی نوآموزان است.

سنجش سلامت پیش دبستانی ها که پیش از این همزمان با کلاس اولی ها انجام می شد امسال قرار است تا از اول مهرماه انجام شود.

استان گیلان دارای حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش