تاثیر مثبت طرح مهارت‌آموزی سربازان برای تقویت نیروی کار


تاثیر مثبت طرح مهارت‌آموزی سربازان برای تقویت نیروی کار

اهواز-ایرنا- معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: مهارت‌آموزی و توانمندسازی جوانان در طول مدت خدمت سربازی ضمن کاهش معضل بیکاری، باعث تقویت نیروی انسانی موردنیاز بخش‌های تولیدی می‌شود.

به گزارش ایرنا سرهنگ پاسدار عبدالرضا حاجتی روز شنبه در نشست بررسی آموزش سربازان در رشته های مرتبط با جمعیت هلال احمر خوزستان، اظهار داشت: این جلسه با هدف تعامل هرچه بیشتر سپاه با جمعیت هلال احمر استان و به منظور توانمندسازی و حرفه‌آموزی سربازان در طول مدت خدمت برگزار شد و بی‌شک اجرای این طرح ها به ویژه با محوریت اشتغال می تواند اثرگذاری بالایی در جامعه داشته باشد.

وی افزود: قرارگاه حرفه آموزی سپاه ولیعصر(عج) در پنج بند اجرای این طرح را برنامه‌ریزی کرده تا بتواند در سطح استان با هماهنگی مراکز هلال احمر، نواحی شهرستان ها و بخش مرکزی آموزش رزمی شهید باکری و شهید غلامی،آن را اجرایی کند.

معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان ادامه داد: حرفه آموزی و توانمندسازی سربازان می تواند پس از دوران خدمت آن ها را وارد بازار کار کرده و بخش عمده ای از مشکلات و دغدغه های شغلی آن ها را برطرف سازد.

وی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر همواره در بلایای طبیعی و مشکلات در صف اول قرار دارد و همکاری مشترک با این مجموعه افتخاری برای سپاه استان است.

زمینه افزایش توانمندی و کاهش خطرپذیری را در جامعه ایجاد کنیم

همچنین رییس جمعیت هلال احمر خوزستان در این خصوص گفت: طرح ارایه شده به نیروهای مسلح مبنی بر حرفه آموزی سربازان در طول مدت خدمت در زمینه کمک های اولیه و توانمندسازی آن ها در مقابله با حوادث طبیعی است.

علی خدادادی افزود: با توجه به وجوه مشترک جمعیت هلال احمر و سپاه استان برای آموزش های همگانی و تخصصی، این طرح نیز فرصت مناسبی برای تعامل هرچه بیشتر این ۲ مجموعه است.

رییس جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: تاکنون برنامه های متعددی را در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی، توانمندسازی جوانان و مهارت آموزی در دستور کار داشته ایم که امید است در این طرح نیز بتوانیم اهداف خود را به خوبی محقق کنیم.

بر اساس تصمیم‌های اخذ شده از سوی ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص رویکرد جدید خدمت سربازی با عنوان سرباز ماهر که در آن در نظر است سربازان وظیفه در طول خدمت با گذراندن آموزش مهارت آموزی حداقل یک مهارت فنی را فراگرفته تا زمینه‌ اشتغال آن‌ها پس از پایان خدمت هموارتر شود.

همچنین در اجرای طرح مهارت آموزی سربازان وظیفه مقرر شد برای کارکنان وظیفه‌ای که قبل از اعزام به خدمت وظیفه دارای یک تخصص فنی خاص بوده‌اند و یا در مدت خدمت سربازی با بکارگیری تخصصی در نیروهای مسلح عملاً مهارت لازم را در فعالیت مربوطه کسب کرده‌اند و در عین حال فاقد گواهی‌نامه تخصصی می‌باشند، گواهی‌نامه رسمی صادر شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر