کرونا روزانه 10 میلیارد ریال برای خوزستان هزینه دارد


کرونا روزانه 10 میلیارد ریال برای خوزستان هزینه دارد

اندیمشک-ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت:روزانه حدود 10 میلیارد ریال در زمینه‌های مختلف برای بیماری کرونا در خوزستان هزینه می‌شود.

به گزارش ایرنا علیرضا ساری زاده روز شنبه در نشست بررسی طرح های حوزه بهداشت و درمان اندیمشک در محل فرمانداری این شهرستان افزود:از زمان شیوع بیماری کرونا بخش زیادی از امکانات و نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در استان خوزستان صرف وضعیت کرونایی شده است.

وی بیان کرد:بخش عمده ای از درآمد دانشگاه علوم پزشکی اهواز با وضعیت شیوع بیماری کرونا به نوعی قطع شده و یا به شدت کاهش یافته است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز رعایت دستورالعمل های بهداشتی در این شرایط را ضروری دانست و از مردم خواست برای بهبود این شرایط دستورالعمل های بهداشتی را با دقت و حساسیت بیشتری رعایت کنند.

ساری زاده گفت:اقدامات خوبی برای مقابله با کرونا در سطح استان خوزستان صورت گرفته است اما برای کنترل این وضعیت و عبور از شرایط فعلی مشارکت مردم باید بیشتر شود.

وی همچنین به طرح های حوزه بهداشت و درمان اندیمشک گفت:برای تکمیل و افتتاح طرح های مذکور برنامه ریزی می شود و با اولویت بندی و زمانبندی لازم ، طرح های مذکور تکمیل و به بهره برداری می رسند.

ساری زاده گفت:اندیمشک دروازه ورودی استان خوزستان است و با تردد جمعیت بالا از این شهرستان ، هزینه هایی به مردم این شهرستان تحمیل می شود.با این اوصاف این شهرستان در زمینه بهداشت و درمان باید به صورت ویژه دیده شود.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی نیز گفت:در شرایطی که کشور گرفتار ویروس کرونا شده ، تلاش و زحمات تلاشگران بهداشت و درمان قابل تقدیر است.در این شرایط ، اولویت و برنامه ریزی باید متناسب با وضعیت موجود باشد تا بتوان برای مقابله و مهار ویروس کرونا موفق شویم.

فریدون حسنوند در ادامه با بیان اینکه بیمارستان الوار گرمسیری اندیمشک ساخت آن به پایان رسیده و تجهیزات آن نیز مهیا شده است گفت: فقط برخی از امور جانبی این بیمارستان باقیمانده است که انتظار می رود این بیمارستان با همت مسئولان بهداشت و درمان استان برای خدمات رسانی بهتر به مردم افتتاح شود.

وی با بیان اینکه دستگاه سی تی اسکن جدید برای پاسخگویی بهتر به نیاز بیماران باید در بیمارستان اندیمشک نصب شود گفت:دستگاه اکسیژن ساز فعلی بیمارستان اندیمشک متناسب با نیاز بیماران نیست و نیاز ضروری به تامین دستگاه اکسیژن ساز است .

حسنوند در ادامه با انتقاد از تکمیل نشدن برخی طرح های بهداشتی و درمانی اندیمشک گفت:با وجود اینکه این طرح ها بین ۴۰ الی ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند اما هنوز تکمیل نشده اند و در این راستا نیاز به پیگیری جدی تر از سوی مسئولان استانی بهداشت و درمان است.

فرماندار شهرستان اندیمشک هم گفت: اندیمشک ورودی استان خوزستان است و با توجه به اینکه این منطقه حلقه اتصال چند استان و دارای جاده اصلی ترانزیتی و خط ریلی است ، نیاز به توسعه و تقویت زیرساخت ها دارد.

پیمان جهانگیری افزود:تسریع در روند تکمیل و اجرای پروژه های بهداشت و درمان شهرستان از مطالبات مردم است و انتظار می رود مسئولان استانی بهداشت و درمان با توجه به شرایط خاص اندیمشک در روند تحقق طرح ها سرعت بیشتری داشته باشند.با توجه به جمعیت شناور شهرستان ، توسعه و افزایش امکانات و تجهیزات حوزه بهداشت و درمان در اندیمشک ضروری است.

وی گفت:از محل اعتبارات بنیاد برکت و نفت هم برای اجرای طرح های بهداشت و درمان اندیمشک در سال های اخیر هزینه شده است اما همچنان نیاز به توجه ویژه بهداشت و درمان استان برای سایر طرح های بهداشتی و درمانی اندیمشک وجود دارد.

جهانگیری افزود: شهرستان اندیمشک تنها یک بیمارستان دارد و با توجه به شرایط کرونایی شتاب بخشی به روند افتتاح بیمارستان الوار برای خدمات رسانی به اهالی بخش محروم الوار گرمسیری ضروری است.

معاون عمرانی فرماندار شهرستان اندیمشک هم گفت:۱۸ طرح در بخش بهداشت و درمان در اندیمشک وجود دارد که با وجود پیشرفت فیزیکی بین ۴۰ الی ۹۰ درصد روند تکمیل آنها دچار وقفه شده است.

محمد قلاوندی افزود:احداث پنج پایگاه اورژانس در شهرستان اندیمشک مصوب شده است اما فقط یک پایگاه احداث شد در حالیکه همین یک طرح هم امکانات و نیروی انسانی ندارد.

وی افزود:واقعیت این است طی ۲ سال اخیر در حوزه بهداشت و درمان ، شهرستان اندیمشک مورد بی مهری قرار گرفته است.

قلاوندی خواستار نظارت بیشتر مسئولان استانی بهداشت و درمان بر طرح های در دست اجرای این شهرستان در اندیمشک شد.

پیش از این نشست وضعیت بیمارستان بخش الوار گرمسیری مورد بازدید قرار گرفت.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور تا روز جمعه به ۲۵۲ هزار و ۷۲۰ نفر رسیده است.

از اواخر اردیبهشت ماه ابتلا به کرونا در خوزستان روند صعودی یافته و همچنان این استان در وضعیت قرمز قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر