تعیین تکلیف شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت


تعیین تکلیف شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت

رئیس سازمان بورس: تا پایان تیر دارایی و سبد سهام شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت و موضوع افزایش سرمایه آن‌ها نهایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما حسن قالیباف در حاشیه جلسه شورای عالی بورس که با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: دارایی سهام افرادی که روش غیرمستقیم را در سهام عدالت انتخاب کرده‌اند به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی منتقل می شود و می‌توانند دارایی‌های خود را مشاهده کنند.
رئیس سازمان بورس گفت آیین نامه سهام عدالت در جلسه امروز نهایی و پذیرش شرکت‌های سرمایه گذاری در بورس نیز بررسی شد و هیئت مدیره شرکت‌ها موظف شدند بعد از اینکه سبد دارایی ان‌ها از طرف سازمان خصوصی سازی به شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام شد در بورس پذیرش شوند.
وی گفت: ۳۰ میلیون نفر روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند که سهامدار شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی می‌شوند.
قالیباف گفت: تصمیم دیگری که امروز گرفته شد این بود که شرکت‌های غیر بورسی سهام عدالت که ۱۳ شرکت هستند به یک هلدینگ ملی منتقل خواهند شد و سهامدران عدالت سهامدار این هلدینگ خواهند بود.
وی گفت سازمان خصوصی‌سازی موظف شده است با همکاری اتاق تعاون و اتاق بازرگانی این هلدینگ را شکل دهد و دارایی‌ها را منتقل کند و هیئت مدیره را تعیین کند و مراحل پذیرش در بورس طی شود.
قالیباف گفت: کسانی که از روش مستقیم اقدام به فروش سهام عدالت خود کرده‌اند، روال معمول این است که دو روز بعد از زمان فروش، پول به حساب افراد واریز شود.
وی افزود: سفارش در بانک‌ها نیز باید تجمیع شود و کسانی که ۳۰ درصد سهام خود را فروخته اند تا الان حدود هزار میلیارد تومان بوده است که بین مشمولین توزیع شده است.
قالیباف افزود: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و کارگزاری‌ها مشکلی ندارند و پول را به موقع تحویل می‌دهند و بر اساس آخرین آمار از کسانی که اقدام به فروش کرده‌اند حدود ۲۰۰ میلیارد تومان هنوز در حساب کارگزاری‌ها است که در موعد خود پرداخت می‌شود.
قالیباف درباره آزادسازی بقیه سهم سهام عدالت گفت این موضوع باید در شورای بورس نیز مطرح شود.
رئیس سازمان بورس گفت: کسانی که وارد بازار می‌شوند به هرحال از منفعت و ریسک بازار اطلاعات دارند و مسئولیت این سرمایه‌گذاری بر عهده خودشان است و مسئولیت آن را باید بپذیرند.
وی گفت: این یک فرصت تاریخی در بازار سرمایه است و با حضور گسترده مردم در این بازار ارزش معاملات در برخی از روز‌ها به بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد که در زمانی به ۲ میلیارد تومان هم نمی‌رسید.
قالیباف افزود: بنگاه‌های اقتصادی می‌توانند از این منابع مالی برای افزایش سرمایه و جهش تولید استفاده کنند.
رئیس سازمان بورس گفت:سال گذشته در سه ماهه اول ۲۸ هزار میلیارد تومان تامین مالی در بازار سرمایه انجام شده بود که این عدد امسال به ۱۰۰ هزار تومان رسیده است
وی درباره عرضه سهام صندوق‌های دولتی هم گفت: بنا به گفته رئیس سازمان خصوصی‌سازی این صندوق‌ها تشکیل می‌شود و درخواست آن در بازار سرمایه بررسی خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید