نام‌گذاری یک کوچه بجنورد به نام کتاب


نام‌گذاری یک کوچه بجنورد به نام کتاب

بجنورد- ایرنا- یک کوچه در شهر بجنورد، مرکز خراسان شمالی، با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی به نام کتاب نام‌گذاری شد.

شهردار بجنورد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این اقدام با پیشنهاد یکی از نخبگان استان و در راستای آشناسازی بیشتر شهروندان با کتاب و ترغیب آنان به کتابخوانی صورت گرفت که کوچه ای در خیابان آیت الله طالقانی بجنورد، به نام کتاب نامیده شد.

هادی زارعی اظهار داشت: در این حرکت فرهنگی، در و دیوار این کوچه، با تصاویری از کتاب و کتابخانه نقاشی و تزیین شده است و در برنامه است تا علاوه بر نورپردازی، سنگفرش کوچه هم انجام شود تا انگیزه شهروندان پس از عبور از این گذرگاه، به کتابخوانی بیشتر شود.

شهردار بجنورد با اشاره به تردد اندک خودرو در این گذرگاه، گفت: تلاش داریم تا با این اقدام فرهنگی، فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در میان شهروندان هرچه بیشتر تقویت شود.

شهر بجنورد، مرکز خراسان شمالی ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد.

تعداد کتابخانه های عمومی خراسان شمالی ۷۰ باب است و در این استان به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت ۲.۴ متر مربع فضای کتابخانه ای ایجاد شده است که متوسط کشوری در این شاخص کمتر از ۲ متر مربع است.

۵۰ هزار نفر از شهروندان این استان عضو کتابخانه های عمومی هستند و ۸۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه های خراسان شمالی وجود دارد که می توان گفت سهم هر نفر جمعیت استان از این کتاب ها یک جلد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی