32 مرکز مثبت زندگی بهزیستی در استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود


32 مرکز مثبت زندگی بهزیستی در استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود

بوشهر- ایرنا- مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: 32 مرکز مثبت زندگی برای تجمیع خدمات رسانی مراکز غیردولتی وابسته به این سازمان به جامعه هدف در این استان راه‌اندازی می‌شود.

علیرضا حاجیونی روز شنبه در نشست با موسسان این مراکز در دشتستان افزود: راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی یکی از بزرگترین پروژه‌ها در ساختار بهزیستی به لحاظ نحوه ارائه خدمات و تغییراتی که در آن صورت می‌گیرد، است.

وی اضافه کرد: هر طرح بزرگی در ابتدای اجرای آن چالش‌های زیادی دارد که باید همه افرادی که به نوعی با آن مرتبط هستند، اطلاعات و آمادگی خود افزایش دهند.

حاجیونی ادامه داد: در گذشته پرونده هایی از مددجویان بهزیستی به مراکز خصوصی از جمله موسسه‌ها و کلنیک‌های مددکاری سپرده می‌شد که در این زمینه در استان بوشهر ۱۰۰مرکز و واحد غیردولتی مرتبط با حوزه‌های پیشگیری، توانبخشی و اجتماعی وجود داشت.

وی بیان کرد: با اجرای طرح راه‌اندازی مراکز جامع خدمات بهزیستی با عنوان مثبت زندگی برای تجمیع خدمات رسانی در این حوزه‌ها به مددجویان، امکان دسترسی جامعه هدف بهزیستی به خدمات بیشتر و تخصصی تر و تمرکز آن را فراهم می‌آورد.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر اضافه کرد: با این طرح روال سابق که هر مرکز غیردولتی در یکی از حوزه‌های بهزیستی خدمات رسانی می‌کرد تغییر و باید در همه حوزه‌ها با بکارگیری مددکار متخصص و با تجربه به جامعه هدف بهزیستی خدمات رسانی شود.

حاجیونی بیان کرد: راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی بنا به اهداف از پیش تعیین شده آن بر اساس تراکم جمعیت مددجو و نیاز هر منطقه در محلات شهرها و مراکز بخش‌های استان انجام می‌شود محل استقرار متقاضی یا موسسه خیریه قبلی در آن دخیل نیست.

وی افزود: در این مراکز برای خدمت رسانی بیشتر به گروه هدف بر خلاف گذشته از حالت منفعل که مددجو برای کسب خدمتی به موسسه‌ها مراجعه می‌کرد خارج شده و مددکار فعالانه برای برطرف کردن نیازمندی‌های مددجو تلاش می‌کند.

حاجیونی با بیان اینکه بیشتر این مراکز در دشتستان به لحاظ وسعت و جمعیت شهرستان استقرار می‌یابد افزود: مراکز مثبت زندگی استانداردهای ویژه خود را دارد از جمله باید مناسب سازی و فضای دسترسی به خدمات و فعالیت کارشناس ویژه به ازای هر ۱۵۰ پرونده با مدرک مرتبط مد نظر گرفته شود.

وی گفت: برای این طرح ۱۵۸متقاضی در استان بوشهر ثبت نام کردند که ۱۰۲مورد واجد شرایط شدند و پس از همه بررسی‌ها و مراحل مصاحبه اختصاصی ۳۲ نفر واجد شرایط نهایی معرفی شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)