سرقت و کلاهبرداری در آذربایجان‌ شرقی رو به افزایش است


سرقت و کلاهبرداری در آذربایجان‌ شرقی رو به افزایش است

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌ شرقی اعلام کرد جرایم سرقت، کلاهبرداری و تصرف عدوانی در این استان رو به افزایش است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، موسی خلیل‌اللهی روز شنبه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم آذربایجان شرقی اظهار کرد: این جرایم و آمارهای ارائه‌شده توسط دادگستری آذربایجان شرقی نشان‌دهنده واقعیت‌های موجود در جامعه و قابل احصا است.

وی افزود: هرچند جرایم یادشده در استان نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است، اما افزایش این جرایم به علت برهم‌ زدن امنیت روانی جامعه غیرقابل اغماض هستند و بر همین اساس، باید تدابیر جدی پیش‌بینی شود.

خلیل‌اللهی با تاکید بر اینکه به دنبال کاهش آمار ورودی زندانیان در استان هستیم ادامه داد: در این زمینه باید آسیب‌شناسی دقیق روی علل و نوع جرایم ارتکابی و بازداشت‌ها انجام گیرد و راهکارهای مناسب پیشگیری ارائه شود.

وی از کاهش آمار زندانیان آذربایجان شرقی در ماه‌های اخیر خبر داد و اضافه کرد: با توجه به دستورالعمل رئیس قوه قضاییه در ماه‌های اخیر، ۵۴ درصد محکومین استان به مرخصی رفته‌اند که از این میزان نیز ۲۳ درصد با راهکارهای مختلف قانونی به زندان بازنگشته‌اند.

خلیل‌اللهی به ساماندهی کودکان کار در جامعه نیز اشاره کرد و گفت: در این خصوص سمن‌ها و تشکل‌های مردمی ایجاد شده‌اند که باید از ظرفیت آنها در راستای ساماندهی کودکان کار استفاده بهینه شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌ شرقی با اشاره به تدوین سند جامع پیشگیری از خشونت در استان یکی از مسائل مهم جامعه را مواجهه خواسته یا ناخواسته با جرایم مربوط به خشونت دانست و اظهار کرد: در این خصوص با توجه به تدوین سند جامع پیشگیری از خشونت باید با آسیب‌شناسی جرایم مرتبط، راهکارهایی تدوین و به صورت کاربردی توسط دستگاه‌های مسئول اجرا شود.

کد خبر 529832

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس