عملیات رفع مشکل نفوذ فاضلاب به مسجد تاریخی باغخواص ورامین آغاز شد


عملیات رفع مشکل نفوذ فاضلاب به مسجد تاریخی باغخواص ورامین آغاز شد

تهران- ایرنا- رئیس دفتر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ورامین گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده با دهیاری روستای باغخواص، عملیات رفع مشکل نفوذ  فاضلاب به آب‌انبار مسجد تاریخی این روستا آغاز شد.

ژیلا خدادادی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اوایل تیرماه امسال، دفتر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان از نفوذ فاضلاب به آب‌انبار تاریخی مسجد روستای باغخواص از توابع بخش مرکزی اطلاع پیدا کرده و پس از بازدید از محل، گزارش بازدید به اداره کل میراث فرهنگی استان تهران و فرمانداری شهرستان ورامین ارائه شد.


وی افزود: پس از این بازدید، مسئولان شهرستان از جمله نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، بخشدار مرکزی و مسئولان روستایی در محل حاضر شده و تصمیمات لازم را برای رفع مشکلات این بنای تاریخی اتخاذ کردند و مقرر شد تا عملیات رفع مشکل این مسجد، پس از اعلام نظر کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی آغاز شود.


وی اظهار کرد: کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، حفر یک حلقه چاه جذبی در منزل مجاور مسجد را علت نفوذ فاضلاب به آب‌انبار مسجد اعلام کردند و مقرر شد تا این چاه جذبی تخلیه و به طور کامل پر شود و در مکانی دورتر از مسجد، چاه جدید حفر شود.
خدادادی گفت: با همکاری دهیاری روستای باغخواص، عملیات حفر یک حلقه چاه جذبی جدید برای این منزل آغاز شده و پس از تکمیل عملیات انتقال فاضلاب به چاه جدید، کار بندکشی و مرمت آب‌انبار روستا نیز به سرعت انجام می‌شود.


وی افزود: بخشی از سقف این مسجد نیز به دلیل نفوذ آب، دچار رطوبت‌زدگی شده که این مشکل نیز سریعا برطرف می‌شود.


خبرگزاری جمهوری اسلامی طی هفته‌های اخیر، موضوع نفوذ فاضلاب به مسجد تاریخی باغخواص را طی چند گزارش پیگیری کرد.


ورامین بیش از ۴۰۰ محوطه باستانی دارد که از این تعداد، ۷۸ اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.


مسجد تاریخی باغخواص در سال ۱۳۸۴ به شماره ۱۴۶۷۴ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول