عمده الکل مصرفی کشور کجا تولید می‌شود؟


عمده الکل مصرفی کشور کجا تولید می‌شود؟

مدیرعامل شرکت خمیرمایه و الکل رازی گفت: حدود 70 درصد از نیاز الکل کشور در شرکت خمیرمایه و الکل رازی تولید می‌شود و الکل تولیدی در اختیار 31 استان کشور قرار می‌گیرد.

علی احتشامی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به شیوع موج دوم کرونا و هماهنگی‌های انجام‌شده با سازمان غذا و دارو و سازمان صمت، روند تولید الکل در شرکت خمیرمایه و الکل رازی در مجاورت اهواز با حداکثر ظرفیت ممکن و روزانه حدود ۱۰۷ هزار لیتر الکل در حال انجام است.

وی با بیان اینکه الکل تولیدشده شرکت خمیرمایه و الکل رازی در اختیار ۳۱ استان کشور قرار می‌گیرد، افزود: تلاش ما بر این است که این میزان تولید شرکت حفظ شود و حداکثر خدمات در تولید الکل برای سراسر کشور ارائه شود.

مدیرعامل شرکت خمیرمایه و الکل رازی تصریح کرد: بیشترین سهم تولید الکل کشور در اختیار شرکت خمیرمایه و الکل رازی است. همچنین سهم عمده‌ای از مواد اولیه مورد نیاز شرکت‌های تولیدکننده مواد ضدعفونی بیمارستانی و بهداشتی توسط شرکت خمیرمایه و الکل رازی تامین می‌شود.

احتشامی گفت: در دو سه ماه ابتدای شیوع کرونا به واسطه ذخیره الکل موجود در شرکت، حدود ۸۰ درصد از الکل موردنیاز کشور توسط شرکت خمیرمایه و الکل رازی تامین شد اما اکنون با توجه به ثبات شرایط کشور در تامین نیاز الکل، سهم شرکت خمیرمایه و الکل رازی از تامین بازار کشور به حدود ۷۰ درصد رسیده است.

وی با اشاره به ممنوعیت صادرات الکل افزود: تلاش ما بر این است در صورتی که شرایط عادی شود و ممنوعیت صادرات الکل برداشته شود، نسبت به صادرات الکل اقدام کنیم زیرا در گذشته نیز بخشی از الکل تولیدی شرکت را صادر می‌شد که ارزآوری خوبی داشت.

مدیرعامل شرکت خمیرمایه و الکل رازی با اشاره به برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی یک خط جدید تولید اتانول در این شرکت، گفت: پیشرفت فیزیکی این خط تاکنون به ۳۵ درصد رسیده که به ‌دلیل تحریم‌های اعمال‌شده، تکمیل آن با مشکلاتی همراه است اما با اجرای آن ظرفیت تولید اتانول به ۲۰۰ هزار لیتر در روز خواهد رسید. براساس پیش‌بینی‌ها، احداث این خط تولید حدود ۱۸ تا ۲۴ ماه زمان خواهد برد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها