کتاب «در آمدی بر روانشناسی دین» نقد و بررسی می شود


کتاب «در آمدی بر روانشناسی دین» نقد و بررسی می شود

سومین قسمت از فصل جدید برنامه چراغ مطالعه به نقد و بررسی کتاب «درآمدی بر روانشناسی دین» می پردازد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سومین قسمت از فصل جدید برنامه چراغ مطالعه به نقد و بررسی کتاب «درآمدی بر روانشناسی دین» اختصاص دارد.

حجت الاسلام مسعود آذربایجانی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در سومین قسمت از برنامه چراغ مطالعه به پرسش های کورش علیانی درباره کتاب «درآمدی بر روانشناسی دین» پاسخ می دهد.

این کتاب به عنوان متن درسی برای دانشجویان رشته روان‌شناسی، الهیات و دین‌شناسی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا توسط انتشارات سمت تهیه شده است.

فصل اول کتاب به تعریف روان‌شناسی دین، تاریخچه و روش‌شناسی آن می‌پردازد. فصل دوم، نظریه‌های سه روان‌شناس مشهور: ویلیام جیمز، فروید و یونگ را بررسی می‌کند. به ابعاد دین و دینداری و کاویدن شرایط فهم دینداری و دیدگاههای مربوط به ابعاد دین در فصل سوم پرداخته شده است. فصل چهارم، اشاره‌ای مختصر به تاریخچه و روشهای اندازه‌گیری دینداری، مبانی نظری و مشکلات اندازه‌گیری دینداری دارد و فصل پنجم آثار دینداری در سطح فردی و اجتماعی و نیز هزینه‌های دینداری را بررسی می‌کند.

این برنامه امروز شنبه ساعت 21 از شبکه چهار سیما به روی آنتن می رود و بازپخش آن یکشنبه ساعت 17 و جمعه ساعت 9 صبح خواهد بود.

بنابراین گزارش؛ برنامه چراغ مطالعه شامل گفت‌و‌گوهایی با نویسندگان کتاب‌های حوزه علوم انسانی است و به نقد و ارزیابی کتاب‌های این حوزه و نیز فضای کلی کتاب‌های تالیفی علوم انسانی در ایران می پردازد.
هر قسمت از «چراغ مطالعه» میزبان یکی از نویسندگان شهیر ایرانی است و با آن‌ها درباره‌ی کتاب‌هایشان به گفت‌و‌گو می نشیند. کوروش علیانی، نویسنده، پژوهشگر و زبان‌شناس اجرای این مجموعه گفت‌و‌گوها را بر عهده خواهد داشت.
در تیزر تبلیغاتی این برنامه آمده است: «در چراغ مطالعه، به سراغ کتاب‌ها و نویسندگانشان خواهیم رفت. سوال‌های سخت می‌پرسیم و به دنبال جواب‌های تازه خواهیم گشت»

«چراغ مطالعه» در 20 قسمت با تهیه کنندگی «مرتضی روحانی» و «علی خواجه» در گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما تولید شده است و پخش هفتگی آن با اجرای «کوروش علیانی» و سردبیری «مرتضی روحانی» از شنبه 11 آبان آغاز خواهد شد. بازپخش این برنامه، یکشنبه‌ها ساعت 10 و دوشنبه‌ها ساعت 13 بر روی آنتن خواهد رفت.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403