سامانه موشکی روسی اس 500 از نمونه های مشابه غربی 15 سال جلوتر است. چرا؟


سامانه موشکی روسی اس 500 از نمونه های مشابه غربی 15 سال جلوتر است. چرا؟

روسیه به لطف سیستم موشکی دفاع هوایی جدید اس-500 پرومتئوس ، در مسائل پدافند هوایی 15تا 20 سال از ایالات متحده و سایر کشورهای غربی جلو زده است.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه آلمانی "فوکوس" ضمن بیان این مطلب خاطرنشان می کند که حتی جدیدترین جنگنده های رادارگریز نسل پنجم که از فناوری استلس استفاده می کنند می توانند طعمه ای آسان برای اس -500 باشند.

در ابتدا برنامه ریزی شده بود که اس 500 در سال 2025 به ارتش تحویل داده شود ، اما این احتمال وجود دارد که ارتش روسیه در اواخر امسال این سامانه ها را دریافت کند.

ایگور کرورتچنکو، کارشناس نظامی روس در مصاحبه با "فوکوس" می گوید: "مجموعه S-500 قادر است تقریباً تمام اهداف موجود و قابل توجه را در فضا و جو نزدیک از بین ببرد ، بنابراین می تواند ماموریت های استراتژیک را در زمینه دفاع موشکی اجرا کند."

در مطلب منتشره در نشریه آلمانی "فوکوس" گفته می شود سامانه پدافند هوایی S-500 به یک مجموعه "همه کاره " تبدیل شده است ، که 15 تا 20 سال از سیستم های دفاع هوایی غرب جلوتر است. علاوه بر این ، سال گذشته ، کارشناسان چینی پرومتئوس را پیشرفته ترین سامانه جهان نامیدند که قادر خواهد بود حتی شهاب سنگ ها را منهدم کند.

ژنرال سرگئی سورووکین، فرمانده نیروی هوافضای روسیه 3 ژوئیه در مورد قابلیت های اس 500 در فضا صحبت کرد. به گفته وی ، سیستم های جدید پدافند هوایی قادر به از بین بردن سلاح های هایپرسونیک در فضای کیهانی از جمله در فضای نزدیک به زمین هستند.

براساس اعلام وزارت دفاع روسیه ، آزمایشات این سامانه ها امسال برگزار می شود و در سال های نزدیک به ارتش تحویل داده می شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!