آمریکا برای F-16 جایگزین معرفی کرد


آمریکا برای F-16 جایگزین معرفی کرد

ایالات متحده جنگنده‌های F-16 را با تولیدات تحت برنامه Skyborg جایگزین می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه Aviation Week Space Technology می‌نویسد: " نیروی هوایی ایالات متحده قصد دارد تعدادی از جنگنده‌های نسل چهارم F-16 Fighting Falcon را با پهپادهای کوچک ردیابی – هجومی ساخته شده در چارچوب برنامه Skyborg از سال 2025 جایگزین کند. "

در این نشریه آمده است که محصولات Skyborg مرز بین یک پهپاد با قابلیت استفاده چند باره و یک موشک کروز یک بار مصرف را از میان می‌برند. هواپیماهای ایجاد شده تحت این برنامه باید از سال 2030 شروع به جایگزین شدن بجای پهپادهای شناسایی - هجومی قدیمی MQ-9 Reaper می‌کنند.

طبق گفته Aviation Week Space Technology، یکی از هواپیماهای بدون سرنشین که منظور Skyborg را برآورده می کند، XQ-58A Valkyrie است.

در سپتامبر سال 2019 ، ویل روپر، مسئول خرید نیروی هوایی آمریکا گفت: " جنگنده های نسل پنجم F-22 Raptor و F-35 Lightning II از طریق یک پهپاد هدایت شده مجهز به سیستم اطلاعاتی پیشرفته هوش مصنوعی ایجاد شده توسط برنامه Skyborg با یکدیگر در تعامل خواهند بود."

در ژوئن سال 2019، واشنگتن اعلام کرد که قصد دارد MQ-9 Reaper را در لهستان مستقر کند. اهداف مشابه طرف آمریکایی در مسکو نگرانی‎‌هایی ایجاد کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان