هواشناسی مازندران در باره بارش‌های رگباری و وزش باد هشدار داد


هواشناسی مازندران در باره بارش‌های رگباری و وزش باد هشدار داد

ساری - ایرنا - اداره کل هواشناسی مازندران امروز شنبه با انتشار اطلاعیه‌ای نسبت به وزش باد، رعد و برق و بارش‌های رگباری در استان طی 2 روز آینده هشدار داد.

در اطلاعیه هواشناسی مازندران ، سطح هشدار ، زرد اعلام و تاکید شده است که سامانه بارشی که از امروز وارد استان می شود تا روز دوشنبه ماندگار است.

هواشناسی مازندران تبعات این سامانه بارشی را بروز مخاطراتی نظیر رگبار باران در ارتفاعات ، دامنه ها ، مناطق ساحلی و جلگه ای اعلام کرد که گاهی با رعد و برق و وزش باد همراه خواهد بود.

در این اطلاعیه با پیش بینی احتمال وقوع سیلاب های محلی ناگهانی در دره ها و مسیل ها ، به مردم توصیه شد تا از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه ها، مسیل ها خودداری کنند و از صعود به کوهستان نیز بپرهیزند.

دمای هوای مازندران در یک هفته گذشته روند افزایشی داشت و شهروندان استان طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گرم ترین روزهای سال ۹۹ را با تحمل دمای بیش از ۳۷ درجه در بعضی مناطق تجربه کردند.

نمودار پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مازندران نشان می دهد که از امروز هوای استان نیمه ابری گاهی همراه با افزایش ابر، کاهش نسبی دما و بارش پراکنده است.

بیشینه دمای هوا هم امروز در شهرهای غربی تا ۲۹ درجه سانتی گراد و در شهرهای مرکزی و شرقی استان تا ۳۲ درجه سانتی گراد بالای صفر پیش بینی شده است که به نسبت روز گذشته در بعضی مناطق تا پنج درجه کاهش دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید