هفت هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شادگان زیرکشت محصولات تابستانه


هفت هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شادگان زیرکشت محصولات تابستانه

آبادان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: هفت هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان زیر کشت انواع محصولات تابستانه رفت.

خلیل منیعات شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سطح از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به کشت انواع محصولات ذرت، شلتوک، حبوبات، صیفی‌جات و کنجد در تابستان اختصاص یافته است.

وی افزود: چهار و ۳۰۰ هکتار از زمین‌های مستعد شادگان به کاشت شلتوک،۷۰۰ هکتار به کشت ذرت علوفه‌ای ، ۲۰۰ هکتار به کشت ذرت دانه‌ای ،یک هزار هکتار به کشت حبوبات، ۲۰۰ هکتارصیفی‌جات، و ۶۰۰ هکتار نیز به کشت کنجد اختصاص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان به پیش‌بینی برداشت ۴۰ هزار تن محصولات تابستانه از زمین‌های کشاورزی این شهرستان اشاره کرد و گفت: توسعه کشت تابستانه می‌تواند بخشی از خسارات وارده به کشاورزان شادگانی که در سیل سال گذشته متحمل ضرر و زیان شدند را جبران کند.

منیعات تصریح کرد: تامین امنیت غذایی و حرکت در مسیر خودکفایی و حمایت از صنعت کشاورزی برای تحقق اقتصاد مقاومتی از اولویت‌های مهم در شهرستان شادگان است.

وی با اشاره به کمبود آب مورد نیاز کشاورزی در شادگان گفت: کشاورزان شهرستانهای بالادست شادگان با کنترل ورود آب به انهار و پمپ‌های خود رعایت حق کشاورزان شادگانی را کنند تا آب کشاورزی به پایین دست و شهرستان شادگان برسد.

شهرستان شادگان در جنوب خوزستان در انتهای حوضه رودخانه مارون- جراحی قرار دارد.
این شهرستان یکی از مراکز کشاورزی قدیم و از تولیدکنندگان عمده محصولات در خوزستان است که در سال‌های گذشته با تنش آبی روبه رو بوده است.
شادگان با ۵۷ هزار هکتار اراضی قابل کشت با آب و هوای گرم و مرطوب یکی از مراکز تامین محصولات گرمسیری در استان خوزستان است و گندم، انواع سبزیجات، بامیه و خرما از عمده‌ترین محصولات کشاورزی آن به‌شمار می‌روند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !