توزیع 138 هزار ماسک در خراسان شمالی در یک هفته


توزیع 138 هزار ماسک در خراسان شمالی در یک هفته

بجنورد- ایرنا- رییس کمیسیون اقلام بهداشتی ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونای خراسان شمالی گفت: 58 هزار ماسک کارخانه‌ای و 80 هزار ماسک کارگاهی از هفته گذشته تاکنون در این استان توزیع شده است.

امین کلاته روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کمبود ماسک پس از آن ایجاد شد که سه کارخانه تولید ماسک خراسان شمالی دچار مشکل شدند که با رفع مشکل انها، هم اکنون توان تولید ماسک در استان رو به افزایش است.

وی با بیان این که توان تولید ماسک در خراسان شمالی روزانه ۱۰ تا ۲۰ هزار ماسک است، اظهار داشت: امروز بالاترین راندمان تولید را پس از التهاب بازار با تولید ۱۱ هزار عدد ماسک داشتیم.

رییس کمیسیون اقلام بهداشتی ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونای خراسان شمالی با بیان این که ماسک در اختیار همه داروخانه ها قرار خواهد گرفت گفت: با توجه به اینکه اقلام بهداشتی مانند ماسک باید در همه جای استان توزیع شوند ممکن است برخی داروخانه ها در روزهای آینده در لیست توزیع باشند.

وی افزود: ماسک های ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا هم اکنون علاوه بر داروخانه ها و فروشگاه های لوازم و تجهیزات بهداشتی در اختیار فروشگاه های بزرگ و اصناف نیز قرار خواهد گرفت.

کلاته قیمت مصوب ماسک در استان را ۱۱ هزار ریال عنوان کرد و گفت: افرادی که ماسک را با قیمتی بیش از این قیمت توزیع کنند متخلف محسوب می شوند.

وی بیان داشت: داروخانه های می توانند ماسک را از هر جای دیگری خارج از استان نیز وارد کنند اما قیمت توزیع آن نباید بیش از قیمت مصوب باشد.

وی افزود: ۱۰۰ داروخانه و ۴۰ فروشگاه توزیع لوازم و تجهیزات پزشکی در خراسان شمالی فعالیت می کنند و بتدریج بین همه آن ها ماسک توزیع می شود تا التهاب بازار فروکش کند.

به دنبال بالا گرفتن موج دوم کرونا در کشور، شیوع این بیماری در استان خراسان شمالی نیز از حدود ۳ هفته پیش وضعیت هشدارآمیزی پیدا کرد و از ۱۹ تیرماه وضعیت مرکز استان و شهرستان گرمه قرمز اعلام شد.

بر اساس آخرین آمار رسمی تا ظهر روز جمعه، ۲۰ تیرماه، ۲۵۲ هزار و ۷۲۰ نفر در کشور به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده و ۱۲ هزار و ۴۴۷ نفر بر اثر این بیماری جان باخته اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است