مردم از نوبت‌دهی غیرحضوری برای مراکز درمانی استفاده کنند


مردم از نوبت‌دهی غیرحضوری برای مراکز درمانی استفاده کنند

بیرجند - ایرنا - مـدیر نظارت و اعـتباربخشی امـور درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: درخواست ما این است که همه مردم درخصوص نحوه مراجعه به مراکز تشخیصی و درمانی از سامانه‌های نوبت‌دهی غیرحضوری تلفنی یا اینترنتی استفاده کنند.

علی حسیـن‌زاده روز شنبه درباره دسـتورالعمل‌های بهداشـتی فعالیـت مراکز تشخیـصی و درمانی در شرایط کرونا بیان کرد: حسب سوالاتی که مردم در سامانه‌های مختلف به مسوولان دانشگاه علوم پزشکی منتقل کردند، ذکر این نکته ضروری است که در زمان مراجعه به این گونه مراکز از اقلام حفاظت فردی شامل ماسک و بعضا دستکش استفاده شود.

وی افزود: اگر امکانپذیر است استفاده از کارتخوان بسیار مناسب است به این دلیل که استفاده از پول نقد می‌تواند در انتقال بیماری موثر باشد.

مدیر نظارت و اعتباربخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: نکته سوم اینکه از مردم درخواست داریم در زمان حضور در مراکز تشخیصی و درمانی، فاصله‌گذاری را درخصوص نحوه نشستن رعایت کنند و از ازدحام جمعیت جلوگیری شود.

وی درباره خدمات دندانپزشکی که مورد سوال است گفت: مردم خدمات غیرضروری را که مربوط به حوزه زیبایی دندانپزشکی است به تاخیر بیاندازند و برای خدمات ضروری و اورژانسی به مراکز درمانی مراجعه کنند.

حسین‌زاده اضافه کرد: در صورتی که مردم شکایت، انتقاد یا پیشنهادی درباره نحوه فعالیت مراکز تشخیصی و درمانی داشتند از طریق سامانه کشوری ۱۹۰ یا شماره‌های استانی ۹۶-۳۲۳۸۱۸۹۵ منتقل کنند.

وی گفت: شکایات و سوالات در سامانه ۱۹۰ به صورت استانی منتقل و پاسخ لازم به فرد داده می‌شود.

وی تاکید کرد: حضور زمان‌مند بیماران در مطب، استفاده بیماران و مراجعان از ماسک، استفاده از کارتخوان، فاصله‌گذاری بیماران در اتاق‌ها و سالن‌های انتظار مراکز، ایجاد امکان شست و شوی دست یا محلول‌های ضد عفونی، تهویه مناسب فضاها و جلوگیری از ازدحام الزامی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه