خلخال قطب سوم گردشگری استان اردبیل می‌شود


خلخال قطب سوم گردشگری استان اردبیل می‌شود

اردبیل _ ایرنا _ مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: پروژه‌های سرمایه‌گذاری گردشگری که در خلخال اجرا شده، رونق و توسعه هرچه بیشتر آن را رقم زده و این شهرستان بزودی تبدیل به قطب سوم گردشگری استان خواهد شد.

نادر فلاحی روز شنبه در بازدید از طرح‌های گردشگری خلخال اظهارداشت: با اجرای طرح‌های بزرگ سرمایه‌گذاری گردشگری در خلخال، مسیر توسعه این شهرستان هموار شده و این منطقه با شتاب به سوی توسعه پیش می‌رود.

او یکی از موفقیت‌های اخیر در خلخال را اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در بخش گردشگری دانست که با بهره‌برداری از آنها در کنار ایجاد تحول در بحث رونق گردشگری منطقه، زمینه اشتغال تعداد قابل توجهی از بیکاران فراهم خواهد شد.

او گفت: بخش گردشگری خلخال نیز به خوبی راه افتاده و با تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های گردشگری مناطق نمونه گردشگری ازناو، الماس و اندبیل از جمله پل معلق، مجموعه قصرهای چوبی، هتل پنج‌ستاره، هتل رغائب الماس، تله‌سیژ و سایر امکانات رفاهی و تفریحی به‌زودی شاهد تحول بزرگی در بخش صنعت گردشگری این شهرستان خواهیم شد.

فلاحی با اشاره به اجرای طرح تله‌سیژ تفرجگاه اندبیل خلخال، از خرید تجهیزات تله‌سیژ اندبیل از خارج از کشور و انتقال بخشی از امکانات خریداری شده به داخل کشور و آمادگی سرمایه‌گذار جدید برای آغاز عملیات احداث آن در خلخال خبر داد.

او با اشاره به وجود معارض در مسیر پیشنهادی سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای اجرای خط تله‌سیژ اندبیل گفت: با توجه به تجربه سال‌های گذشته سرمایه‌گذار این طرح حق دارد که با احتیاط عمل کرده و کار را با مطالعات دقیق پیش ببرد.

وی به تخصیص ۵۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های گردشگری از جمله تکمیل راه‌های ارتباطی توریستی خلخال در سال جاری اشاره کرد و افزود: با آماده شدن زیرساخت‌های لازم گردشگری همچون راه خلخال به ماسوله و خلخال به منجیل از سال آینده شاهد سرازیر شدن هزاران گردشگر به این شهرستان بوده و انتظار می‌رود بیش از ۵۰۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی برای استفاده از امکانات گردشگری جدید وارد این منطقه شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل همچنین اظهارداشت: بر اساس هدف‌گذاری‌های انجام شده امسال شاهد بهره‌برداری از سه پروژه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری شهرستان خلخال خواهیم بود.

او این طرح‌ها را شامل مجموعه قصرهای چوبی و بوم‌گردی برادران شاد واقع در منطقه نمونه ازناو، هتل آپارتمان روستای شال و هتل گیلوان از توابع بخش شاهرود عنوان کرد و افزود: این پروژه‌ها مراحل نهایی عملیات عمرانی خود را می‌گذرانند و با تکمیل این مراحل تا پایان سال ۹۹ فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

فلاحی گفت: فاز اول طرح سرمایه‌گذاری گردشگری و بوم‌گردی بام خلخال امسال بهره‌برداری خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تدوین طرح مدرسه مجازی بزرگسالان برای کاهش تنوع مدارس