هفتمین وقف امسال در مهاباد ثبت شد


هفتمین وقف امسال در مهاباد ثبت شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد گفت: هفتمین وقف سال جاری با نیت احداث خانه عالم در سامانه موقوفات این شهرستان به ثبت رسید.

سیدحسین مقتدر روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این موقوفه که یک قطعه زمین است در روستای "سیدآباد" از توابع بخش مرکزی مهاباد قرار دارد و توسط خیر نیک‌اندیش "کریم عبدالله پوری" وقف شده است.

وی ادامه داد: این زمین ۸۰ متر مربع مساحت و بیش از ۴۰۰ میلیون ریال ارزش دارد که به نیت خانه عالم این روستا وقف شده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد با بیان اینکه با ثبت این وقف جدید تعداد موقوفات این شهرستان به ۵۰۷ فقره رسید، اظهار داشت: سال گذشته نیز ۱۵ مورد وقف به ارزش بیش از ۲۵ میلیارد ریال در این شهرستان به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه وقف ظرفیتی قابل توجه برای رفع مشکلات جامعه است، بیان کرد: تلاش ما این است که وقف‌های جدید و نیت واقفان مطابق نیازهای روز جامعه باشد زیرا روز به روز جامعه با نیازهای مختلفی مواجه می‌شود و براین اساس باید برای رفع این نیازها وقف‌های جدیدی انجام شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد اظهار داشت: این سازمان به دنبال رفع نیازهای روز جامعه، تقویت ارکان اقتصادی جامعه اسلامی، مبارزه با فقر و توزیع عادلانه ثروت است.

نخستین وقف سال ۱۳۹۹ آذربایجان‌غربی نیز به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال در یکی از روستاهای بخش خلیفان مهاباد به نیت احداث مسجد حضرت خدیجه (س) از طرف خیر نیک‌اندیش «قادر شباب» در سامانه موقوفات این شهرستان ثبت شد.

سنت حسنه وقف یکی از افتخارات مکتب اسلام و نیز از موثرترین اهرم‌های اعتقادی و فرهنگی برای جبران بخشی از نیازهای مادی و معنوی جامعه است.

مردم مومن مهاباد برای فرایض دینی اهمیت زیادی قایل بوده و در ادای آن همواره پیشگام هستند؛ مردم این شهرستان علاوه بر وقف، در پرداخت زکات نیز همواره از شهرستان‌های پیشتاز آذربایجان‌غربی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد