مسجد و محله دو پایگاه مهم توسعه فرهنگ دینی در جامعه هستند
منبع خبر /
مهر /
اردبیل /
21-04-1399
منبع خبر
/
مهر /
اردبیل
اردبیل-قائم مقام معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی مسجد و محله را دو پایگاه مهم توسعه فرهنگ دینی دانست و گفت: تقویت کارکردهای فرهنگی مساجد میتواند در رفع آسیبهای اجتماعی موثر باشد.
به گزارش خبرنگار مهر، حجتالاسلام سیدناصر میرمحمدیان صبح شنبه در نشست مشترک با مسئول قرارگاه فاطمه الزهرا (س) اردبیل عنوان کرد: در برههای از زمان نگاه سازمانی ادارات به بحث فرهنگی و تبلیغی نگاه مدرن بوده که مکان و زمان را حذف کرده و به تخصص گرایی بیش از حد پرداختند که این نوعی نقیصه برای فرهنگ است در این میان مردمی سازی و در بطن جامعه وارد شدن میتواند در توسعه فرهنگی موفق عمل کند.
قائم مقام معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، به فعال بودن ۲۴ هزار مسجد در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: در مجموع از تعداد ۷۰ هزار مسجد، تنها در ۲۴ مسجد کشور نماز جماعت اقامه میشود و در این میان تعداد ۸۰ هزار محله هم در کشور وجود دارد که این دو ظرفیت مهم و بستر مناسب برای اجرای طرح تحول اجتماعی است که اگر توزیع و جامع پردازی درست و پوشش مناسب صورت بگیرد اتفاقات بسیار خوبی در حیطه تبلیغ دینی انجام میشود.
حجتالاسلام میر محمدیان با تاکید بر ضرورت الگودهی و اجرای ملموس در طرح تحول اجتماعی مسجد محور، بر وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و افزود: باید در توانمندسازی و ارتقای سطح آگاهی روحانیون و پشتیبانی مالی از این فعالی فرهنگی و تبلیغی تلاش کنیم و الگوهای مورد نظر را تولید کنیم و شبکه سازی و توجیه را در رأس امور قرار دهیم.
وی به ضروریات طرح تحول اجتماعی اشاره کرد و افزود: قبل از اینکه وارد اجرای طرح شویم باید اندیشه و باور امام محله را اغنا کرده و ذهن و باور او را تقویت کنیم.
قائم مقام معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: ایجاد انگیزه، مهارت آموزی، جرأت ورزی، استقلال در عمل و بالندگی نیز از دیگر ضروریات اجرایی در این طرح است که باید به درستی انجام شود تا به هدف مورد نظر دست یابیم.
به گزارش خبرنگار مهر، حجتالاسلام سیدناصر میرمحمدیان صبح شنبه در نشست مشترک با مسئول قرارگاه فاطمه الزهرا (س) اردبیل عنوان کرد: در برههای از زمان نگاه سازمانی ادارات به بحث فرهنگی و تبلیغی نگاه مدرن بوده که مکان و زمان را حذف کرده و به تخصص گرایی بیش از حد پرداختند که این نوعی نقیصه برای فرهنگ است در این میان مردمی سازی و در بطن جامعه وارد شدن میتواند در توسعه فرهنگی موفق عمل کند.
قائم مقام معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، به فعال بودن ۲۴ هزار مسجد در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: در مجموع از تعداد ۷۰ هزار مسجد، تنها در ۲۴ مسجد کشور نماز جماعت اقامه میشود و در این میان تعداد ۸۰ هزار محله هم در کشور وجود دارد که این دو ظرفیت مهم و بستر مناسب برای اجرای طرح تحول اجتماعی است که اگر توزیع و جامع پردازی درست و پوشش مناسب صورت بگیرد اتفاقات بسیار خوبی در حیطه تبلیغ دینی انجام میشود.
حجتالاسلام میر محمدیان با تاکید بر ضرورت الگودهی و اجرای ملموس در طرح تحول اجتماعی مسجد محور، بر وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و افزود: باید در توانمندسازی و ارتقای سطح آگاهی روحانیون و پشتیبانی مالی از این فعالی فرهنگی و تبلیغی تلاش کنیم و الگوهای مورد نظر را تولید کنیم و شبکه سازی و توجیه را در رأس امور قرار دهیم.
وی به ضروریات طرح تحول اجتماعی اشاره کرد و افزود: قبل از اینکه وارد اجرای طرح شویم باید اندیشه و باور امام محله را اغنا کرده و ذهن و باور او را تقویت کنیم.
قائم مقام معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: ایجاد انگیزه، مهارت آموزی، جرأت ورزی، استقلال در عمل و بالندگی نیز از دیگر ضروریات اجرایی در این طرح است که باید به درستی انجام شود تا به هدف مورد نظر دست یابیم.
کد خبر 4970810
حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل
برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!