پیش‌بینی افزایش 2 درجه‌ای متوسط دمای تابستان در استان سمنان


پیش‌بینی افزایش 2 درجه‌ای متوسط دمای تابستان در استان سمنان

سمنان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: تابستان 99 پیش‌بینی می‌شود میانگین دمای هوا بین نیم تا 2 درجه سانتیگراد نسبت به شاخص بلندمدت افزایش یابد.

ایرج مصطفوی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این پیش بینی به طور میانگین برای تمام مناطق استان سمنان به جز مناطق کوهستانی و شمالی استان است.

وی تاکید کرد: پیش بینی دمای هوا برای ماه شهریور امسال افزایش تا ۲ درجه سانتیگراد بالاتر از میانگین بلندمدت است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان بیان کرد: میانگین بلندمدت دمای هوای استان در ماه های تیر و مرداد ۲۸ و در شهریور ۲۴ درجه سانتیگراد است.

وی به متوسط دمای هوای خرداد استان سمنان در بلندمدت به میزان ۲۶ درجه سانتیگراد اشاره و اضافه کرد: میانگین دمای استان در خرداد امسال ۲۹.۳ درجه سانتیگراد بود که نشاندهنده افزایش ۳.۳ درجه ای دمای هوای استان در خرداد امسال نسبت به بلندمدت است.

مصطفوی افزود: پیش بینی متوسط دمای هوای خرداد ۹۹ در استان سمنان افزایش یک تا ۱.۵ درجه سانتیگرادی بود که در عمل افزایش ۳.۳ درجه ای ثبت شد که نشان از افزایش میانگین دمای استان دارد.

وی یادآور شد: بیشترین اختلاف میانگین دما در خرداد امسال نسبت به بلندمدت افزایش ۶ درجه سانتیگرادی در شهرستان سرخه و کمترین اختلاف در مهدیشهر به میزان ۱.۱ درجه سانتیگراد بود.

وی خاطرنشان کرد: بیشینه دمای هوای استان سمنان در ماه خرداد ۳.۸ درجه سانتیگراد افزایش داشت و کل فصل بهار امسال متوسط افزایش نیم درجه سانتیگرادی ثبت شد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان تاکید کرد: مهمترین نتایج افزایش متوسط دما افزایش تبخیر و افزایش استفاده از وسایل سرمایشی از سوی مردم است که هر دو موضوع مصرف آب را افزایش می دهد و فشار بر منابع آبی بیشتر می شود.

پیش بینی هواشناسی برای استان سمنان تا روز دوشنبه وزش باد شدید و گرد و خاک و در بعدازظهر و شب افزایش ابر و در ارتفاعات و نواحی شمالی بارش های پراکنده است.

بیشینه دمای هوای شهر سمنان امروز 36 و کمینه 25 درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل