سرپرست فرمانداری بافق: با مخلان سلامت مردم برخورد می‌شود


سرپرست فرمانداری بافق: با مخلان سلامت مردم برخورد می‌شود

یزد - ایرنا - سرپرست فرمانداری بافق از اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در این شهرستان خبر داد و گفت: با افرادی‌که سلامتی مردم را به خطر ‌اندازند ،مطابق مقررات با آنها برخورد قانونی می‌شود.

محمدعلی شاه حسینی روز شنبه در نشست پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در این شهرستان اظهار کرد: کسانی که با بی توجهی و هنجارشکنی سلامت مردم را به چالش بکشند، علاوه براینکه خدمات به آنها ارایه نمی‌شود، بلکه به محاکم قضایی نیز معرفی می‌شوند.

وی به تشکیل تیم بازرسی برای بازدید از مکان‌های عمومی،اصناف و اداره ها اشاره کرد و افزود: حضور در آرامستان‌ها ، برگزاری مراسم مجلس ترحیم و عروسی در تالارها و فضاهای سرپوشیده، باشگاه‌های ورزشی، برگزاری جلسات حتی در اداره ها و همایش های بیش از ۲۰ نفر از امروز ممنوع شد.

شاه حسینی وضعیت بهداشتی بافق را سفید برشمرد و تصریح کرد: مردم نگران نباشند ، الزام هایی در جلسه ستاد مقابله با کرونا در بافق به تصویب رسیده و براساس آن استفاده از ماسک در تمام اداره ها و مکان های عمومی الزامی است.

وی با اشاره به تشکیل تیم بازرسی برای بازدید از مکان های عمومی، اصناف و اداره ها افزود: با توجه به نگرانی‌ها و مشکلاتی که در بحث پارک‌ها، بوستان‌ها،حضور در میدان‌ها و تمرین های ورزشی وجود داشت، تصمیمات لازم در این نشست اتخاذ شد.

سرپرست فرمانداری بافق با اشاره به اینکه گشت مشترکی با حضور ماموران فرمانداری،دادستانی و مرکز بهداشت تشکیل شد و از امروز فعال و بازدیدها صورت می‌گیرد، اظهار کرد: بافق در پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا از جمله شهرستان های پیشگام در استان بود، امیدواریم همچنان این روند ادامه یابد.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

همچنین به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اوایل اسفند ۹۸ تاکنون ۲۵۲ هزار و ۷۲۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۱۴۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به ۱۲ هزار و ۴۴۷ تن رسیده است.

سیما سادات لاری دیروز( جمعه )بیان کرد: از ۲۴ ساعت گذشته تاظهر ۲۰ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۲۶۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که از این تعداد هزار و ۴۵۵ نفر آنها بستری شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۲۱۵ هزار و ۱۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند، همچنین سه هزار و ۳۱۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری اظهار کرد: تا کنون یک میلیون و ۹۲۲ هزار و ۵۰۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی افزود: همانند روزهای گذشته شرایط استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان های غربی و شرقی و خراسان رضوی قرمز است،. همچنین استان‌های تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان و اردبیل در وضعیت هشدار قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: توصیه اکید وزارت بهداشت در این شرایط، پرهیز از سفر و ترددهای غیرضروری به ویژه سفر به استان‌های خراسان رضوی و مازندران است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بر اساس گزارش‌ها، اکثر موارد ابتلا و بستری مربوط به مراسم عزا و عروسی بوده و توصیه اکید ما این است که مردم از رفتن به این مراسم خودداری کنند.

ویروس کرونا برای نخستین بار در دی ماه سال ۹۸ در شهر ووهان چین گزارش و اولین مورد آن هم در ایران ۲۹ بهمن ماه سال گذشته در قم رسانه‌ای شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت