بیش از 41 هزار تُن فرآورده دامی از مرز بازرگان ترانزیت شد


بیش از 41 هزار تُن فرآورده دامی از مرز بازرگان ترانزیت شد

ارومیه- ایرنا- رییس شبکه دامپزشکی ماکو گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 41 هزار و 200 تن انواع فرآورده دامی پس از بازدید و نظارت‌های بهداشتی در قرنطینه از طریق مرز بازرگان ترانزیت شد.

فاطمه آیرم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از زمان بازگشایی مجدد گمرک بازرگان (۱۶ خرداد) ۲۱۵ کانتینر انواع محموله دامی و فرآورده های وابسته از این گمرک استراتژیک ترانزیت شده است.

وی افزود: این محموله ها از کشورترکیه، رومانی، آلمان و برزیل وارد و به سمت کشورهای آسیای میانه حمل شده است.

رییس شبکه دامپزشکی ماکو اضافه کرد: از این حجم محموله، بیش از ۴۱۲ هزار کیلوگرم محموله وارداتی به داخل کشور شامل انواع داروهای دامی و گوشت منجمد بوده است.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی کشور که اپیدمی بیماری کرونا ویروس وجود دارد، از جمله مهمترین شرایط بازگشایی گمرک بازرگان استقرار و فعالیت سیستم ضدعفونی در نقطه صفر مرزی گمرک بازرگان است و تمام همکاران ما شبانه روز تلاش می کنند تا در این شرایط سخت به اقتصاد کشور و رفع نیازهای اساسی کشور در حوزه واردات و صادرات و حمل نقل کمک کنند.

گمرک بازرگان از اسفند سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور و دنیا به صورت یک‌طرفه از سمت کشور ترکیه مسدود شد و با رایزنی مقامات کشورمان این مرز مجدد در خرداد ۱۳۹۹ فقط برای ترانزیت و صادرات کالاها بازگشایی شده است.

ماکو یکی از شهرهای شمالی استان آذربایجان غربی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی