بیش از 41 هزار تُن فرآورده دامی از مرز بازرگان ترانزیت شد


بیش از 41 هزار تُن فرآورده دامی از مرز بازرگان ترانزیت شد

ارومیه- ایرنا- رییس شبکه دامپزشکی ماکو گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 41 هزار و 200 تن انواع فرآورده دامی پس از بازدید و نظارت‌های بهداشتی در قرنطینه از طریق مرز بازرگان ترانزیت شد.

فاطمه آیرم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از زمان بازگشایی مجدد گمرک بازرگان (۱۶ خرداد) ۲۱۵ کانتینر انواع محموله دامی و فرآورده های وابسته از این گمرک استراتژیک ترانزیت شده است.

وی افزود: این محموله ها از کشورترکیه، رومانی، آلمان و برزیل وارد و به سمت کشورهای آسیای میانه حمل شده است.

رییس شبکه دامپزشکی ماکو اضافه کرد: از این حجم محموله، بیش از ۴۱۲ هزار کیلوگرم محموله وارداتی به داخل کشور شامل انواع داروهای دامی و گوشت منجمد بوده است.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی کشور که اپیدمی بیماری کرونا ویروس وجود دارد، از جمله مهمترین شرایط بازگشایی گمرک بازرگان استقرار و فعالیت سیستم ضدعفونی در نقطه صفر مرزی گمرک بازرگان است و تمام همکاران ما شبانه روز تلاش می کنند تا در این شرایط سخت به اقتصاد کشور و رفع نیازهای اساسی کشور در حوزه واردات و صادرات و حمل نقل کمک کنند.

گمرک بازرگان از اسفند سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور و دنیا به صورت یک‌طرفه از سمت کشور ترکیه مسدود شد و با رایزنی مقامات کشورمان این مرز مجدد در خرداد ۱۳۹۹ فقط برای ترانزیت و صادرات کالاها بازگشایی شده است.

ماکو یکی از شهرهای شمالی استان آذربایجان غربی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دستگیری زنی که مرد مُرده را برای ضامن شدن به بانک آورده بود/ تصاویر