پیام معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی بوشهر به مناسبت روز عفاف و حجاب


پیام معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی بوشهر به مناسبت روز عفاف و حجاب

معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی بوشهر به مناسبت 21 تیرماه، سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب و روز عفاف و حجاب پیامی را منتشر کرد.

متن کامل این پیام که نسخه ای از آن در اختیار خبرگزاری ایسنا قرار گرفته، آمده است:

«ای پیامبر به مردان با ایمان بگو از نگاه به نامحرم، دیده فرو نهند و پاکدامنی ورزند؛ که این برای آنان پاکیزه‌تر است؛ زیرا خدا به آنچه انجام می دهند، آگاه است. و به زنان با ایمان بگو دیدگان خود را از هر نامحرمی فرو بندند و پاکدامنی ورزند و زینت و زیبایی خود را مگر مقداری که طبیعتاً پیداست در برابر کسی آشکار نکنند...» "سوره نور،آیات ۳۰ و ۳۱"

«باید توجه داشته باشید حجابی که اسلام قرار داده است، برای حفظ آن ارزش های شماست. هر چه را که خدا دستور فرموده است (چه برای زن و چه برای مرد) برای آن است که این ارزشهای واقعی ممکن است به واسطه وسوسه های شیطانی با دست های فاسد استعمار و عمال استعمار پایمال شوند. این ارزش ها زنده بشود.» "امام خمینی (ره)"

«حجاب، وقار است. متانت است. ارزشگذاری زن است. سنگین شدن کفه آبرو و احترام اوست. این را باید خیلی قدر دانست و از اسلام باید به خاطر مسئله حجاب تشکر کرد. این جزء نعمت‌های الهی است.» "مقام معظم رهبری (مدظله العالی)"

از جمله امتیازات و ویژگی های خاص و ممتازی که خداوند متعال در انسان به عنوان اشرف مخلوقات به ودیعه گذاشته است، امر فطری و ذاتی عفاف و حجاب می باشد. پایبندی به این مهم جزء ملزومات طی مسیر رشد و کمال و رسیدن به تعالی است. پاکدامنی، عفاف و حجاب مختص به دین و تفکری خاص و حتی جنسیتی خاص نیست. بی شک تمامی انسان ها با هر عقیده، تفکر و جنسیتی، خواستار حیا و پاکدامنی بوده و این موارد را باعث نیل به کرامت انسانی، آرامش و شخصیت خود می دانند.

از این رو همواره دشمنان انسانیت و بشریت که به دنبال سقوط انسان، ذلت و انحطاط کامل او هستند، سعی کرده‌اند این عنصر حیاتی را از انسان گرفته و جوامع را از اخلاق و معنویت تهی کرده و ارکان آن را را دچار فروپاشی نمایند.

بیست و یکم تیرماه یادآور روزی است که رژیم جلاد رضاخان پهلوی به پشتوانه مستکبران، علیه عفاف و حجاب زنان مسلمان ایرانی هجوم بردند تا به بهانه هایی واهی، کیان ارزشمند خانواده و کرامت انسانی را نابود سازند. اما ماندگاری این روز تاریخی در اذهان مردم مسلمان و غیور ایرانی، بی شک مدیون و مرهون حماسه‌ و مقاومت مردمانی است که در مقابل توطئه‌ها و هجمه‌هایی که فرهنگ اسلامی_ایرانی میهن عزیزمان را نشانه گرفته بودند، ایستادگی کرده و بذل جان نمودند.

ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والا مقام هفته حجاب و عفاف، برخود لازم می داریم که همواره پیرو اعتقادات والای این شهیدان عزیز بوده و به شکل جهادی و خستگی ناپذیر ادامه دهنده راه ایشان باشیم. امید است با همت مضاعف مسئولین و مردم شریف ایران اسلامی، شاهد احیاء هرچه بیشتر و بروز موازین عفاف و حجاب در جامعه بوده و بتوانیم ادامه دهنده راه شهدایی باشیم که همواره در وصیت نامه های خود، خانواده و جامعه را به امر پسندیده و با ارزش حجاب دعوت می نمودند.

"والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته"

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید