40 دکل تلفن همراه به زیرساخت‌های ارتباطی لرستان افزوده شد


40 دکل تلفن همراه به زیرساخت‌های ارتباطی لرستان افزوده شد

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: با نصب 40 دکل تلفن همراه در نقاط کور، مناطق گردشگری و روستاها، تعداد این دکل ها در استان به 550 عدد افزایش یافت.

شهاب حیدری روزشنبه در جمع خبرنگاران افزود: برای ارتقای ضریب نفوذ اینترنت همراه باید ۷۵۰ دکل بی تی اس (ایستگاه پایه فرستنده) در استان وجود داشته باشد که تاکنون ۵۵۰ دکل نصب و راه‌اندازی شده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۲۰۰ دکل بی تی اس برای استان نیاز است که ۶۰ مورد از این تعداد تا پایان امسال به ظرفیت دکل‏‌های موجود استان اضافه خواهد شد که تاکنون ۳۵ مورد آن مصوب شده و تجهیزات آن به‌زودی وارد استان خواهد شد.

وی بابیان اینکه در حال حاضر ۷۹۴ سایت نسل دوم، ۶۲۶ سایت نسل سوم و ۴۶۹ سایت نسل چهارم تلفن همراه در لرستان فعال است تصریح کرد: ارتقا فناوری ۳۶ سایت به نسل‌های بالاتر انجام شدهکه در این راستا سطح کیفی خدمات ارتباطی، افزایش سرعت انتقال اطلاعات و پهنای باند مورداستفاده شبکه‌ها در دستور کار قرار گرفته و دکل‌های مخابراتی و سایت‌های ارتباطی از نسل یک و دو به نسل‌های سه و چهار تغییر یافته‌اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: اکنون پروژه فیبر نوری مسیر خرم‎آباد به پلدختر در دست اجرا است اما با مشکلاتی چون شرایط جوی و برودت هوا، خطر انفجار به دلیل وجود لوله‌های خطوط انتقال نفت و گاز در طول مسیر حفاری، عدم صدور مجوز حفاری در بعضی مناطق توسط اداره کل راه و شهرسازی و کوهستانی بودن منطقه مواجه است.

حیدری ادامه داد: انتظار می‌رود با توجه به ملی بودن بحث ارتباطات و فراگیر بودن خدمات این وزارتخانه و نهادهای زیرمجموعه، سایر سازمان‌های مرتبط همکاری‌های لازم و کافی را جهت پیشرفت این طرح انجام دهند چراکه در صورت همکاری می‌توان طرح را تا ۲ ماه آینده تکمیل کرد.

بی تی اس فرستنده و گیرنده‌های کوچکی هستند که در نقاط مختلف شهر نصب می‌شوند و به کمک آنها مشترکین آنتن‌دهی می‌شوند.

بیش از یک میلیون و ۴۱۰ هزار خط تلفن همراه اعتباری و دائمی در لرستان ایجاد و ۶۷ هزار پورت پرسرعت (ADSL) نیز دایر شده و ۹۳ درصد روستاها و ۹۹ درصد جاده های اصلی لرستان نیز دارای پوشش تلفن همراه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403