سال پُر افتتاح در انتظار کتابخانه‌های عمومی لرستان


سال پُر افتتاح در انتظار کتابخانه‌های عمومی لرستان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان می‌گوید: تلاش می‌کنیم امسال بین چهار تا پنج پروژه به بهره‌برداری برسد.

فرشته طهماسبی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وجود ۱۲ پروژه نیمه‌تمام کتابخانه‌ای در استان، تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها بین ۱۰ تا بیش از ۹۰ درصد است و برخی از آنها کار زیادی برای افتتاح ندارند.

وی با اشاره به اینکه مجری هیچ‌کدام از این پروژه‌ها اداره کل کتابخانه‌ها نیست، افزود: اگر اعتبار و تخصیص مناسب باشد، چند پروژه را می‌توان امسال به بهره‌برداری رساند.

طهماسبی افزود: با توجه به پیگیری‌ها و رایزنی‌هایی که داشته‌ایم احتمال می‌دهیم که امسال سال پُر افتتاحی برای ما باشد و بین چهار تا پنج پروژه به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان با اشاره به فاصله سرانه فضای کتابخانه‌ای در استان، تصریح کرد: با بهره‌برداری از این کتابخانه‌ها، فاصله سرانه فضای کتابخانه‌ای استان با میانگین کشوری کاهش خواهد یافت.

وی تأکید کرد: با توجه به جمعیت استان تعداد کتابخانه‌ها باید بیشتر شود و این مطالبه به‌حق مردم است تا دسترسی به کتابخانه برای آنان راحت باشد.

طهماسبی با بیان اینکه برای شهرهایی که کتابخانه عمومی ندارند برنامه داریم، افزود: در این راستا به‌زودی پروژه کتابخانه شهر ویسیان کلنگ‌زنی خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: از مسئولان ارشد استان توقع داریم که نگاه ویژه‌ای به پروژه‌های کتابخانه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رائفی پور: مستاجرم