زمان انتظار آمبولانس اورژانس در بوشهر از میانگین کشور کمتر است


زمان انتظار آمبولانس اورژانس در بوشهر از میانگین کشور کمتر است

بوشهر- ایرنا- رئیس سازمان اورژانس 115 استان بوشهر گفت: میانگین زمان انتظار برای رسیدن آمبولانس جاده‌ای و درون ‌شهری به محل حادثه در این استان کمتر از میانگین کشوری است.

عبدالرحیم دادجو روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: میانگین زمان انتظار برای رسیدن آمبولانس در حوادث جاده‌ای در کشور ۱۵ دقیقه و در درون شهر ۹ دقیقه است که این زمان در استان بوشهر برای حوادث جاده‌ای ۹ دقیقه و درون‌شهری هفت دقیقه است.

وی افزود: با وجود شیوع کرونا و افزایش قابل توجه حجم تماس‌ها در زمان حاضر خدمت رسانی در زمان مناسب انجام می شود و خدمات اورژانس کاهش نداشته‌است و آمادگی داریم برای هر تماسی که بر اساس دستورالعمل‌های تخصصی نیاز است، آمبولانس اعزام کنیم.

رئیس سازمان اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر اضافه کرد: در زمان حاضر در استان بوشهر ۵۵ آمبولانس زمینی و یک آمبولانس هوایی در استان بوشهر فعال است و در هر شیفت ۱۱۰ نفر در این آمبولانس‌ها حاضر هستند.

دادجو گفت: از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر بسیاری از تماس‌ها تنها به راهنمایی و دادن اطلاعات نیاز داشت اما اکنون با افزایش سطح آگاهی مردم درباره بیماری کووید ۱۹، تماس‌ها تا حد زیادی تخصصی شده‌است و در غالب تماس‌ها نیاز به اعزام آمبولانس وجود دارد.

وی از هم‌استانی‌ها خواست با استدلال‌هایی مانند من قوی هستم، من جوان هستیم، من از کرونا آسیب نمی‌بینیم و تصوراتی از این دست از زیر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و استفاده از وسایل حفاظت فردی شانه خالی نکنند زیرا کرونا با هیچ کس سر شوخی ندارد و در استان جوانانی بدون بیماری زمینه‌ای نیز جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس سازمان اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر ادامه داد: برای گذراندن بحران کرونا مردم باید به پای کار بیایند و با رعایت‌ پروتکل‌های بهداشتی به خود، خانواده‌ و فرزندانشان در کادر درمانی اعم از اورژانس و بیمارستان رحم کنند.

دادجو بیانکرد: با اینکه تاکنون در خدمت‌رسانی به بیماران کرونا موفق بوده‌ایم، اما نیروی انسانی و آمبولانس در استان بوشهر ظرفیت خاصی دارد که به آسانی قابل افزایش نیست، بنابرین مردم نباید با بی‌توجهی به این بحران کاری کنند که در خدمت رسانی به آنها ناتوان و شرمنده شویم زیرا با فصل سرما و غلیان بیشتر کرونا شرایط برای ما سخت خواهد شد.

وی بیان کرد: اگر مردم به دلیل گرما یا احساس تنگی نفس از ماسک زدن طفره می‌روند بدانند که همشهریان آنها در اورژانس و بیمارستان باید تمام وقت لباس‌های پلاستیکی بپوشند، ماسک بزنند و روی آن نیز از شیلد استفاده‌ کنند و با طولانی شدن این وضع هر روز خسته‌تر و کم‌ توان‌تر می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس زن فوق جذاب احمد مهران ‌فر + بیوگرافی و صفر تا صد خصوصی ترین ها