رئیس هیأت فوتبال : هر قرارداد خارجی یعنی یک پرونده جدید!


رئیس هیأت فوتبال : هر قرارداد خارجی یعنی یک پرونده جدید!

رئیس هیأت مازندران گفت: خواست همه مردم و اهالی فوتبال شفافیت در انعقاد قراردادها است. نوشته رئیس هیأت فوتبال : هر قرارداد خارجی یعنی یک پرونده جدید! اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال ایران | ParsFootball پدیدار شد.

رئیس هیأت فوتبال : هر قرارداد خارجی یعنی یک پرونده جدید!

بهروان: هر قرارداد خارجی یعنی یک پرونده جدید!
نویسنده : پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰
رئیس هیأت فوتبال : هر قرارداد خارجی یعنی یک پرونده جدید!

رئیس هیأت مازندران گفت: خواست همه مردم و اهالی فوتبال شفافیت در انعقاد قراردادها است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

غلامرضا بهروان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد لزوم شفافیت قراردادها در فوتبال اظهار داشت:‌

در برخی بخش‌های دیگر کشور هم قراردادهایی امضا می‌شود که شاید خیلی‌ها از مفاد آنها باخبر نباشند اما در فوتبال غیر شفاف بودن و پنهان کاری در انعقاد قراردادها زمینه‌ساز بسیاری از مشکلات است. در تمام دنیا تقریباً قراردادها به صورت شفاف اعلام می‌شود.

وی افزود:

در فوتبال ما نیز باید قراردادها به گونه‌ای امضا شود که ضمن شفافیت مراجع صاحب صلاحیت از مفاد آن مطلع باشند. متأسفانه در خیلی از موارد شاهد آن هستیم که قراردادهای باشگاه با بازیکنان شفافیت لازم را ندارند و همین محل اشکال است.

رئیس هیأت فوتبال مازندران با اشاره به عدم تسلط برخی مدیران باشگاه‌ها به مبانی حقوقی قراردادها عنوان کرد:

یکی از مشکلاتی که در انعقاد قراردادها شاهد آن هستیم، این است که مدیران عامل و یا حتی مسئول قراردادها در باشگاه‌ها تسلط کافی بر مبانی حقوقی این مسئله ندارند و گاهی قراردادهایی امضا می‌شود که مفاد آن محل اختلاف می‌شود و باید شخصی آن را تفسیر کند. حتی در فوتبال ما یک قراردادی به نام قرارداد داخلی دیده می‌شود که هنگام دعوا بین بازیکن و باشگاه این قراردادها رو می‌شود.

بهروان تأکید کرد:

قراردادها باید ضمن داشتن شفافیت کامل از اصول حقوقی مناسبی برخوردار باشد. فدراسیون‌ و ارکان قضایی‌اش درگیر چنین قراردادهای غیرشفافی می‌شوند حتی در عقد قرارداد با بازیکنان و مربیان خارجی باید شفافیت کامل داشته باشیم و آپشن‌ها به وضوح در آن دیده شود. اما اکنون می‌بینیم که با امضای هر قرارداد به خصوص قرارداد خارجی در فوتبال‌مان باید منتظر یک پرونده جدید در فوتبال باشیم.

رئیس اسبق لیگ فوتبال ایران تأکید کرد:

متأسفانه گاهی باشگاه‌های ما با ملی‌پوش ایرانی هم که قرارداد می‌بندند، بندی در آن ذکر می‌شد که می‌گوید هر وقت بازیکن پیشنهاد خارجی داشت می‌تواند از این تیم جدا شود که نتیجه آن هم تهی شدن باشگاه از بازیکنان شاخص است.

وی افزود:

صداقت در عقد قرارداد بین طرفین هم از الزامات مهم قراردادها است گاهی مدیر برنامه‌ها قراردادهایی امضا می‌کنند که نه به سود باشگاه و نه به سود بازیکن است و فقط به سود خود مدیر برنامه این قرارداد تنظیم شده است. با این شرایط به نظر می‌رسد خواست مردم و همه اهالی فوتبال شفافیت در قراردادها باشد. حتی در هیأت فوتبال ما با قراردادهایی مواجه می‌شویم که مدت این قراردادها در یک نسخه با نسخه دیگر آن تطابق ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال ملی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دل شیدایی