نماینده ارومیه: مجلس از طرح‌های دولت در پشتیبانی از نخبگان حمایت‌ می‌کند


نماینده ارومیه: مجلس از طرح‌های دولت در پشتیبانی از نخبگان حمایت‌ می‌کند

ارومیه- ایرنا- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دانش برای کشور مهمتر از نفت است، گفت: نمایندگان مجلس از طرح‌های دولت در راستای حمایت از نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کنند.

روح الله حضرت‌پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا شرکت‌های دانش بنیان را حلقه اتصال دانشگاه و صنعت دانست و اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری‌های دانش‌بنیان مشمول مالیات می‌شود که در همین راستا مجلس شورای اسلامی تمامی تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا مشوق‌های سرمایه‌گذاری برای شرکت‌های دانش‌بنیان را در نظر گیرد.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش بنیان بر اساس خلاقیت و نبوغ خود، نیازهای جامعه را رفع می‌کنند، ادامه داد: اتصال آموزش به اقتصاد منجر به جهش تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی می‌شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رشد استارت‌آپ‌ها سبب ایجاد ارزش افزوده می‌شود، اظهار داشت: استارت‌آپ‌ها در صورت دسترسی به داده‌ها می‌توانند ارزش افزوده بالایی را ایجاد کنند و در این زمینه انتظار دارند که دستگاه‌های مختلف با آنان همکاری لازم را داشته باشند.

وی با انتقاد از یک قرن تکیه اقتصاد کشور به درآمد حاصل از فروش نفت، گفت: علاوه بر آن، هم‌اکنون نبود فضای مناسب در دانشگاه‌ها برای ارتقای حوزه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها و وجود این فرهنگ اشتباه بین مردم که از اجناس خارجی استفاده کنند، مشکلاتی را برای تولیدکنندگان داخلی ایجاد کرده است.

حضرت‌پور با تاکید بر ضرورت افزایش مراکز نوآور دانشگاهی، افزود: اعتماد به‌نفس و خودباوری جوانان متخصص، نشانه‌ای شوق‌انگیز از استمرار جریان علمی در کشور است.

وی با اشاره به ضرورت اجرا و تحقق جدی سند راهبردی امور نخبگان مدنظر رهبر معظم انقلاب، گفت: لازم است تا بنیاد نخبگان به این سند بپردازد و شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با به‌روزرسانی این سند، تحقق آن را مطالبه و دنبال کند.

نماینده مردم ارومیه در خانه ملت با بیان اینکه زیرساخت‌های زیادی برای ارتقای شرکت‎های دانش بنیان در دانشگاه ها وجود دارد، گفت: می توان با مساعدت وزارت علوم و دستگاه های مرتبط این ظرفیت را در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار داد.

تعداد شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان فعال در پارک علم و فناوری این استان نسبت به سال ۱۳۹۲ بیش از هفت برابر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان