فرماندار: احداث کمربندی جنوبی شهر دماوند مطالبه عمومی است


فرماندار: احداث کمربندی جنوبی شهر دماوند مطالبه عمومی است

تهران- ایرنا- فرماندار شهرستان دماوند با بیان این مطلب که احداث کمربندی جنوبی شهر دماوند از مطالبه‌های استانی و کشوری است، گفت: ما با آمادگی لازم در این زمینه تنها نیازمند حمایت مدیران بالادست هستیم تا بخشی از بودجه مورد نیاز را تأمین کنند.

مهدی حیدری روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص آخرین وضعیت احداث کمربندی جنوبی شهر دماوند، اظهار داشت: طی سال‌های اخیر پیگیری‌هایی در خصوص احداث کمربندی در قسمت جنوبی شهر دماوند صورت گرفته است تا در روزهای پایان هفته با ترافیک سنگین مواجه نشویم.

وی افزود: بلوار آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان یکی از محورهای اصلی شهر دماوند از جمله مسیرهایی است که بیشترین تردد خودرویی مسافرت‌ها به شمال و شمال شرق کشور را دارد؛ همچنین با افزایش ویلانشینی در شهرستان دماوند و شرق استان تهران، بار ترافیکی در روزهای پایانی هفته و ایام تعطیل بسیار سنگین بوده و مشکلات عدیده‌ای برای مردم شهرستان به وجود آمده است.

فرماندار شهرستان دماوند با بیان این مطلب که ایجاد کمربندی جنوبی برای شهر دماوند صرفا مطالبه شهرستانی نبوده و بلکه مطالبه‌ای استانی و کشوری است، بیان داشت: همه نمایندگان استان تهران باید برای این پروژه تلاش کنند زیرا بخش عمده‌ای از مسافران دماوند ساکن شهر تهران و دیگر شهرستان‌های استان هستند.

وی تصرف املاک واقع در مسیر کمربندی و تأمین بودجه را از موضوعات مربوط به ایجاد کمربندی دماوند نام برد و گفت: پیشنهادهایی به عنوان جایگزین به مجموعه راه‌وشهرسازی استان ارائه کردیم که در صورت نبود بودجه بتوانیم از راه‌های دیگر همچون تهاتر، پروژه را به سرانجام برسانیم.

«حیدری» در خصوص برآورد بودجه این پروژه عنوان کرد: پیش‌بینی‌هایی در سال‌های گذشته در این رابطه انجام شد اما امروز با شرایط متفاوتی روبرو هستیم؛ پیش‌بینی مربوط به تملک اراضی در این مسیر در ۲ سال گذشته، بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان بود و اکنون نیازمند بررسی و برآورد هزینه جدید هستیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه اکنون نیازمند حمایت مدیران بالادست هستیم تا بخشی از بودجه مورد نیاز تأمین شود، ادامه داد: پروژه کمربندی دماوند قطعا باید در سیاست‌گذاری‌ها و پیش‌بینی‌های وزارتخانه مربوطه به عنوان پروژه ملی و استانی دیده شود تا بتوانیم شرایط رفاه و آسایش را برای مسافران و مردم شهرستان فراهم کنیم.

به گزارش ایرنا قرار گرفتن دماوند در محل پیوستن مرزهای سه استان تهران، مازندران و سمنان اهمیت این شهرستان را دو چندان کرده‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آتش بازی دمبله و ام‌باپه در لوشامپیونه