375 واحد تولیدی مشمول استاندارد اجباری هستند


375 واحد تولیدی مشمول استاندارد اجباری هستند

مدیر کل استاندارد استان اردبیل خاطرنشان کرد: در استان اردبیل 375 واحد تولیدی مشمول مقررات استاندارد اجباری هستند که در این واحدها بیش از 500 محصول متنوع تولید می‌شود.

هاشم علایی در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: حدود 50 درصد این واحدها در زمینه مصالح ساختمانی و مابقی نیز در حوزه موادغذایی، کشاورزی، سلولزی و بسته‌بندی شیمایی ، مکانیک و فلزشناسی وبرق الکترونیک ومهندسی پزشکی و... فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: با نظارت و بازرسی از این واحدها به صورت مستمر سعی بر این است تا تولید محصولات آنها با استانداردهای ملی مربوطه مطابقت داشته باشد .

مدیر کل استاندارد استان اردبیل بیان کرد: اگرمحصول تولیدی واحدی در آزمون های انجام شده نمره منفی تا 120 دریافت کند. پروانه او تعلیق و در صورت ادامه این روند با کسب نمره 190 منفی پروانه او ابطال خواهد شد.

علایی از واحدهای تولیدی استان اردبیل به عنوان ولی نعمت و دارای بالاترین جایگاه در رعایت نشان استاندارد یاد کرد و گفت: ما به معنای واقعی همراه و همیار بخش خصوصی هستیم و سعی‌مان بر این است تا تلاشگران این عرصه را که به تقویت تولید و اشتغال کمک می‌کنند یاری برسانیم.

شهرداری‌ها بدون گواهی بازرسی آسانسور پایان کار ندهند

مدیر کل استاندارد استان اردبیل به موضوع آسانسورها اشاره و اظهار کرد: برای ساختمان‌های چهار طبقه و بالاتر که نصب آسانسور در آنها الزامی است، رعایت استانداردهای اجباری و اخذ گواهی بازرسی توسط شرکت‌های بازرسی واجب است.

علایی از شهرداری‌ها خواست؛ بدون اخذ گواهی بازرسی آسانسور مجوز پایان کار صادر نکنند که این امر می‌تواند به سلامت مردم در استفاده آسانسور کمک کند.

وی افزود: در مکان‌های عمومی نظیر بیمارستان‌ها، کلینیک‌های درمانی، ادارات، سازمان‌ها، پاساژها و مراکز خرید هیچکس حق ندارد بدون اخذ گواهی ایمنی،آسانسور خود را راه‌اندازی کند که در بازرسی‌های ادواری در این زمینه دقت و توجه بیشتر انجام می‌شود.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل بیان کرد: بخشی از وظایف در این حوزه مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت است که برای فعالیت شرکت‌های طراح و مونتاژ در قالب نصاب مجوز صادر می‌کند .

علایی بخشی از مسئولیت را در این حوزه متوجه مالکان ساختمان اعلام کرد و گفت: طبق عقد قرارداد نصب آسانسور توسط نصابان با همکاری مالکان ساختمان انجام می‌شود که ضرورت دارد در این زمینه مالکان واحدهای ساختمانی با نصابانی که فعالیتشان از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت شده است ، اقدام به عقد قرار داد نمایند.

وی ادامه داد: مسئولیت بازرسی آسانسورهای نصب شده نیز برعهده سازمان استاندارد است که در این زمینه 8 شرکت بازرسی در استان فعالیتشان را با نظارت دقیق بر نصب آسانسور انجام می‌دهند تا تائیدیه نهایی استفاده از آسانسور به صورت ایمن انجام شود.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل تصریح کرد: با فعال شدن سامانه مدیریت بازرسی آسانسور 90 درصد مراجعات محترم مردم به اداره کل استاندارد در این زمینه کاهش یافته و از طریق سامانه فعالیتشان را انجام می‌دهند و نیازی به مراجعه حضوری نیست.

نظارت بر شهرهای بازی و زمین های بازی با همکاری شرکت بازرسی تایید صلاحیت شده انجام می گیرد .

علایی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید در نصب تجهیزات شهربازی و زمین بازی دقت کنند تا با اخذ گواهی استاندارد اجازه فعالیت به این مجموعه‌ها داده شود.

وی خاطرنشان کرد: با تذکر و نظارت‌هایی که در مورد شهربازی‌ها توسط شرکت‌های بازرسی انجام شده تجهیزات نصب شده، در این حوزه وضعیت مطلوبی از نظر استاندارد و ایمنی دارند اما به نظر می‌رسد برخی از زمین‌های بازی دایر شده در سطح استان از استانداردهای لازم برخوردار نیستند که در این باب باید با دقت عمل بیشتر اقدام شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خصوصی های بازیگر آقای قاضی که نمی دانستید + عکس خانوادگی و بیوگرافی بهزاد خلج