مشکلی از لحاظ تامین آب شرب در کردستان وجود ندارد


مشکلی از لحاظ تامین آب شرب در کردستان وجود ندارد

سنندج - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: در حال حاضر تمام روستاها و شهرهای زیر پوشش این شرکت در استان از نعمت آب شرب سالم برخوردار هستند و مشکل کم آبی وجود ندارد.

محمدحسین محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده، در تابستان امسال دچار کمبود آب شرب در کردستان نخواهیم بود اما می‌طلبد مردم نیز با مصرف بهینه آب، همکاری لازم را با شرکت آبفا داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آب شرب ۹۴ روستای استان به صورت تانکر تامین می‌شود، افزود: به دلیل فرسوده بودن شبکه آب این روستاها و برای حفظ سلامت مردم، شبکه از مدار خارج شده و آبرسانی به صورت سیار و با تانکر انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان یادآور شد: برای رفع مشکل این ۹۴ روستا به تناسب اعتبارات و برنامه‌ریزی انجام و به مرور شبکه جدید آب برای آنان ایجاد خواهد شد اما به صورت موقت با تانکر آب مورد نیاز آنان تامین می‌شود.

محمدی اضافه کرد: با توجه به اینکه آب موجود در مخازن سدهای استان قابل قبول و در شرق استان نیز اقدامات لازم برای تامین آب انجام شده است پیش بینی می‌کنیم تابستانی بدون تنش و کم‌آبی را سپری کنیم البته نیاز به همکاری و همیاری مردم در مصرف بهینه داریم.

براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن، استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

در حال حاضر ۳۸۳ هزار و ۱۳۷ مشترک در کردستان از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره‌مند هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟