ابتکارات کانون فرهنگی هنری «طاها» در کمک به محرومان و کارآفرینی


ابتکارات کانون فرهنگی هنری «طاها» در کمک به محرومان و کارآفرینی

کانون فرهنگی هنری «طاها» با اجرای برنامه‌های متنوع در محورهای اعتقادی،کارآفرینی و دستگیری از محرومان در رزمایش مواسات و کمک مومنانه توانسته منشا خیرات و برکات بیشمار برای اعضا و فعالان باشد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون های فرهنگی هنری مساجد پایگاه هایی هستند که جایگاه ویژه‌ای بین ساکنان شهرها و روستاها دارند. این پایگاه‌های فرهنگی هنری که در مجاورت مساجد فعالیت دارند، می‌توانند با برنامه های فرهنگی، هنری، اجتماعی و مهارت آفرینی زمینه جذب نوجوانان و جوانان به خانه های خدا را فراهم کنند.

کانون فرهنگی هنری « طاها» در جوار مسجد حضرت قائم(عج) منطقه چیتگر تهران یکی از کانون های فرهنگی هنری فعال در این استان است که با برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی، آموزشی و مذهبی توانسته زمینه حضور پررونق جوانان و نوجوانان در این پایگاه دینی را فراهم کند.

«زینب شجاع» با اشاره به فعالیت های فرهنگی و مذهبی کانون فرهنگی هنری «طاها» مسجد قائم المهدی(عج) در دوران قبل از بحران کرونا، گفت: تفسیر قرآن کریم، روخوانی، حفظ، ابتهال، صحیفه سجادیه، نهج البلاغه شناسی و قرائت قرآن کریم از مهم ترین برنامه های این کانون فرهنگی هنری در محور قرآن و عترت بوده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری «طه ها» مسجد قائم المهدی(عج) بیان کرد: فعالیت های اردویی، مهد قرآن کریم و پیش دبستانی، فعالیت های علمی و هنری برای کلیه مقاطع سنی، اجرای طرح بینایی سنجی از دیگر طرح ها و برنامه های این کانون در قبل از دوران کرونا بوده است.

وی یکی دیگر از محورهای فعالیتی کانون فرهنگی هنری «طه ها» را بحث آموزش و توانمندسازی دانست و گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر در عصر ارتباطات و تکنولوژی قرار گرفته ایم، به همین جهت کانون های فرهنگی هنری برای ارتقای مهارت های روز نوجوانان و جوانان برنامه های گسترده ای برگزار می کنند. برگزاری دوره هایی همچون آموزش های رایانه ای، آموزش پویانمایی، سواد رسانه ای، زبان های خارجی، فنی و حرفه ای، مهارت های هفت‌گانه رایانه ای، تولید محصولات متناسب با فضای مجازی از دیگر برنامه های این کانون در این محور است.

شجاع افزود: بعد از بحران کرونا بسیاری از فعالیت های فرهنگی این کانون به صورت مجازی و آنلاین شد و برنامه های کانون در جهت تهیه و تولید ماسک، مواد ضدعفونی کننده و ارسال آن به مناطق محروم و بیمارستان ها سمت و سو گرفت.

مدیر کانون فرهنگی هنری «طاها» به فعالیت های کانون در رزمایش مواسات و همدلی مومنانه نیز اشاره و بیان کرد: در همین راستا بسته های معیشتی و سبد ارزاق تهیه و در میان نیازمندان توزیع شد.

وی پیرامون برنامه ها و طرح های کانون فرهنگی هنری «طاها» در زمینه اشتغال و کار آفرینی، گفت: یکی از برنامه هایی که در کانون در این زمینه انجام شده است برگزاری «جشنواره فروش» به منظور عرضه و فروش محصولات ایرانی تولید کنندگان بوده است که درصدد هستیم این طرح با قوت بیشتر در آینده نیز استمرار یابد.

مدیر کانون فرهنگی هنری «طاها» در پایان خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم در شرایط بحران کرونا برنامه های فرهنگی و هنری کانون را با فاصله گذاری اجتماعی و با رعایت پروتکل های بهداشتی برای مخاطبان اجرا کنیم.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب