«مُهنّا»؛ ویژه‌برنامه رادیو قرآن در تبیین گام دوم انقلاب / برنامه‌ای با آیتم‌های جدید هنری


«مُهنّا»؛ ویژه‌برنامه رادیو قرآن در تبیین گام دوم انقلاب / برنامه‌ای با آیتم‌های جدید هنری

پیران‌عقل گفت: شبکه رادیویی قرآن با برنامه «مُهنّا» به موضوع بیانیه مقام معظم رهبری در مورد گام دوم انقلاب می‌پردازد.

به گزارش گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، «عماد پیران‌عقل»، در رابطه با تولید و پخش برنامه «مهنا» که به تازگی به روی آنتن این شبکه رادیویی رفته، اظهار کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان و نوجوانان بر آن شد تا برنامه‌ای با محوریت این بیانیه و پیگیری مطالبات مقام رهبری از این قشر در قالب آیتم‌های متنوع و جذاب و در عین حال با فضایی شاد تقدیم مخاطبان کند.


مدیر گروه اطلاع‌رسانی رادیو قرآن افزود: همچنین تمامی آیتم‌های این برنامه با صدای نوجوانان و جوانان قرآنی تولید و پخش می‌شود. برنامه «مهنا» هم‌اکنون طی روزهای پنجشنبه هر هفته از ساعت ۱۶:۲۵ به روی آنتن رادیو قرآن می‌رود که امکان افزایش تعداد روزهای برنامه نیز در آینده نزدیک وجود دارد.

پیران‌عقل ادامه داد: تمامی موضوعات برنامه از بیانیه گام دوم انقلاب همچون استفاده از تجربیات دیگران، ما می‌توانیم، همت، هشیاری، سرعت عمل، ابتکار، انگیزه، نگاه خوش‌بینانه به آینده و ... استخراج شده که به هر یک از این موضوعات نیز از دیدگاه قرآن پرداخته می‌شود.

مدیر گروه اطلاع‌رسانی شبکه رادیویی قرآن گفت: حکایت‌خانه (شامل حکایت‌هایی براساس موضوع برنامه با اجرای بهار زهدی)، نمایش موضوعی (اجرای نمایش برمبنای موضوع برنامه)، جوانه‌ها (معرفی جوانه‌های قرآنی کشور که در این عرصه خوش درخشیده‌اند)، خبردار (تازه‌های خبر از گام دوم انقلاب و اقدامات صورت گرفته در این باره و پیگری مطالبات مقام معظم رهبری)، آلاچیق دوستان (گپ‌وگفت نوجوانان قرآنی پیرامون موضوع برنامه)، قصه‌های قرآنی (قصه‌خوانی از سوره‌های قرآن کریم) ، کتابخون (معرفی کتاب براساس موضوع برنامه به‌ویژه کتاب‌هایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مطالعه آن از سوی جوانان تأکید دارند)، لبخندستون (بخش طنز برنامه که از سوی یک راوی اجرا می‌شود)، مسابقه (مشارکت شنوندگان در معرفی کتاب‌های قرآنی حوزه نوجوان و معرفی بهترین کتابی که مطالعه کرده‌اند) و به سوی روشنایی (اجرای یک سرفصل از بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی گوینده خوانده می‌شود)، از جمله آیتم‌های مختلف این برنامه قرآنی هستند.

وی افزود: اتفاق تازه‌ای که در این برنامه جدید رخ داده، این است که برای اولین بار در رادیو قرآن و در این برنامه، کاراکتری هنری در کنار مجری قرار گرفته و ایفای نقش می‌کند که به جذابیت برنامه افزوده است. اجرای این کاراکتر نیز با امیر ادیب‌جم، از بازیگران تئاتر رادیویی است.

پیران‌عقل تصریح کرد: همچنین در پایان نیز آیتم جمع‌بندی برنامه با کارشناسی فهیمه شاداب‌مهر، نویسنده و متخصص امور جوانان اجرا می‌شود. در خلال اجرای برنامه نیز فرازهای تلاوتی از نوجوانان و جوانان ایرانی و مصری براساس موضوع برنامه پخش خواهد شد.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی رادیو قرآن، وی بیان کرد: گفت‌و‌گو با چهره‌های معروف سینما و تلویزیون براساس موضوع برنامه و نیز اطلاع‌رسانی از میزان انس ایشان با قرآن نیز از جمله بخش‌هایی است که در برنامه «مهنا» اجرا می‌شود. همچنین در این برنامه از جدیدترین اجراهای تواشیح و هم‌خوانی (گروه بین‌المللی محراب) و فواصل شاد نیز بهره برده می‌شود.

یادآور می‌شود، برنامه «مهنا» کاری از گروه اطلاع‌رسانی شبکه رادیویی قرآن است که به تهیه‌کنندگی و سردبیری زهرا خردمندنیک، مجری کارشناسی آلاء خامه‌یار، بازیگری امیر ادیب‌جم، نویسندگی نرگس فتحی و فاطمه اعتمادی و نریتوری سینا هوشمندی‌نژاد، امیررضا افتخاری، روایتگری بهار زهدی، روایت‌ بخش کتاب از سوی فاطمه خزاعی و شیدا نامور و گزارشگری زهرا چمن‌مطلق و پرهام اروانه به روی آنتن این شبکه رادیویی می‌‌رود.

پایان پیام/35

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل