قریب 80 درصد قربانیان تصادفات درون شهری زنجان، عابران پیاده هستند


قریب 80 درصد قربانیان تصادفات درون شهری زنجان، عابران پیاده هستند

زنجان - ایرنا - رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی اتان زنجان گفت: قریب 80 درصد قربانیان تصادفات رانندگی درون شهری این استان مربوط به عابران پیاده است.

سرهنگ علی اصغر شیرمحمدی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال تاکنون ۹ نفر بر اثر تصادفات رانندگی درون شهری این استان جان خود را از دست دادند که هفت نفر از این متوفیان، عابر هستند.

وی با بیان اینکه در ۵۰ درصد تصادفات رانندگی درون شهری منجر به فوت این استان، عابرین مقصر هستند، اظهار داشت: اکثر عابران جانباخته نیز جوان هستند که متاسفانه به تردد وسایط نقلیه توجه جدی نداشته و با سهل انگاری و بی احتیاطی مرگ نابارانه خود را رقم می زنند.

شیرمحمدی به عابران پیاده‌ای که قصد عبور از عرض بزرگراه را دارند، توصیه کرد برای پیشگیری از حوادث مرگبار و خونین و حفظ سلامت خود از پلهای ویژه عابرین پیاده استفاده کنند.

وی تصریح کرد: طی ۲ ماهه نخست امسال (فروردین و اردیبهشت ماه) چهار نفر و از ابتدای خرداد ماه تاکنون نیز پنج نفر بر اثر حوادث رانندگی درون شهری این استان جان باختند.

طی ۲ ماهه نخست پارسال تعداد فوتی های ناشی از وقوع تصادفات رانندگی درون شهری این استان سه نفر و طی ۱۲ ماه سال ۹۷ تعداد ۳۸ نفر و سال ۹۸ نیز ۳۵ نفر بر اثر تصادف های درون شهری این استان جان باختند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان