ردبول: لوئیس همیلتون از حمایت رسانه‌ها برخوردار است


فرمول یک ایران – پس از برخورد الکساندر آلبون و لوئیس همیلتون در دورهای پایانی گرندپری اتریش، جنجال های پیرامون این موضوع همچنان ادامه دارد و هر یک از طرفین سعی دارد تا بار انتقادات را از دوش خود بردارد. در اتریش زمانی که همیلتون و آلبون در پیچ چهارم پیست ردبول رینگ با یک دیگر برخورد کردند، راننده ی ردبول از پیست خارج شد و شانس پیروزی در جایگاه...

فرمول یک ایران – پس از برخورد الکساندر آلبون و لوئیس همیلتون در دورهای پایانی گرندپری اتریش، جنجال های پیرامون این موضوع همچنان ادامه دارد و هر یک از طرفین سعی دارد تا بار انتقادات را از دوش خود بردارد.

در اتریش زمانی که همیلتون و آلبون در پیچ چهارم پیست ردبول رینگ با یک دیگر برخورد کردند، راننده ی ردبول از پیست خارج شد و شانس پیروزی در جایگاه دوم مسابقه را از دست داد. حال با گذشت یک هفته شدت این بحث ها بالا گرفته و به غیر از دو راننده ی مرسدس و ردبول، این بار کریستین هورنر، مدیر تیم ردبول هم به این جمع پیوسته و همچنان سعی دارد تنور بحث های پیرامون این حادثه را گرم نگه داد. در ادامه ی این مقاله آخرین مصاحبه های هورنر و آلبون را بررسی می کنیم.

همیلتون نسبت به ورشتپن از انتقاد رسانه ای کمتری برخوردار است

کریستین هورنر ادعا می کند که لوئیس همیلتون هرگز با لحن انتقادی که رسانه ها برای برخورد با مکس ورشتپن استفاده می کنند، روبرو نیست. هورنر معتقد است که اگر هر یک از رانندگانش، در موقعیتی مشابه همیلتون در پیست ردبول رینگ قرار داشتند با واکنش های به مراتب تندتری از سوی رسانه ها مواجه می شدند.

هورنر می گوید:

الکس به طرز بی‌رحمانه ای از یک سکو و شاید حتی یک پیروزی محروم شد. اتومبیل ما تایری داشت که احتمالاً 1.2ثانیه سریع تر از اتومبیل های مرسدس قادر به پیمودن آن مرحله از مسابقات بود. الکس می دانست که آنها در گرم کردن لاستیک های کهنه ی خود با مشکل روبرو می شوند، بنابراین باید سریعا لوئیس را پشت سر می گذاشت.

وی حمله ی خود را آغاز کرد؛ از بیرون پیچ حمله کرد و از لوئیس سبقت گرفت و سپس دو راننده با یکدیگر برخورد کردند و ناگهان الکس در شن ها بود. او بعد از چند دور از مسابقه کناره‌گیری کرد. اما در شرایطی که تیم ما شانس خوبی برای کسب سه پیروزی پیاپی در اتریش داشت، این اتفاق به خصوص در این رویداد برای ما ناامیدکننده بود.

ردبول: لوئیس همیلتون از حمایت رسانه‌ها برخوردار استردبول: لوئیس همیلتون از حمایت رسانه‌ها برخوردار است

لوئیس همیلتون

اگر راننده دیگری بجز لوئیس همیلتون بود، جریمه بیشتر میشد

وی ادامه داد:

لوئیس از سوی ناظران پنالتی دریافت کرد؛ اما من مطمئن هستم که اگر راننده ی دیگری در موقعیت او بود، جریمه ی ناظران و انتقاد رسانه ها از او بسیار بیشتر می شد.

همانطور که در گذشته مکس چنین شرایطی را تجربه کرده است. من احساس می کنم برای قهرمان شش دوره ی فرمول یک، این اشتباهات ها گاهی از سوی رسانه ها نادیده گرفته می‌شوند…

همیلتون برخورد را یک (حادثه مسابقه) توصیف کرد، اما ناظران مسابقه او را مسئول دانستند.

در طرف دیگر این ماجرا مدیر اجرایی مرسدس، توتو ولف اعتقاد دارد که جریمه ی تعیین شده برای همیلتون قابل توجیه نیست و پنالتی زمانی پنج ثانیه ای ناظران، سخت گیری بیش از حد بوده است.

چرا لوئیس تاکید به چرخ به چرخ کردن با الکس داشت؟

هورنر در پاسخ به این سوال که آیا او با نظر توتو وولف موافق است یا خیر، گفت:

الکس در پیچ چهارم از لوئیس سبقت گرفت و در حال بیرون رفتن از پیچ بود. چرا لوئیس تاکید به چرخ به چرخ کردن با الکس داشت؟ من هیچ ایده ای ندارم.

این دومین بار است که این اتفاق بین آن دو می افتد و این موضوع برای ما و الکس کاملاً ناامید کننده است.

در حالی که برخی از تحلیل گران فرمول یک می گویند، آلبون به دلیل برتری بزرگی که با تایرهای سافت خود نسبت به همیلتون داشت، می توانست در ادامه ی مسیر برای سبقت گرفتن حمله ی خود را ادامه دهد، هورنر اعتقاد دارد که راننده ی تایلندی اش عملکرد کاملا درستی داشته.

هورنر همچنین به توجیح انتقاداتی پرداخت که پیرامون زمان درخواست تیم ردبول از ناظران مسابقه برای بررسی و جریمه ی همیلتون به دلیل عدم کاهش سرعت در زمان فعال شدن پرچم زرد در مرحله دوم تعیین خط، از سوی مخاطبان و رسانه ها به این تیم وارد شده بود. در نتیجه ی شکایت این تیم حدودا 41 دقیقه قبل از شروع مسابقه، همیلتون پنالتی اولش را دریافت کرد و سه رده جریمه شد.

ردبول: لوئیس همیلتون از حمایت رسانه‌ها برخوردار استردبول: لوئیس همیلتون از حمایت رسانه‌ها برخوردار است

کریستین هورنر و مکس ورشتپن

زمان اعتراض ردبول به جریمه لوئیس همیلتون به هیچ وجه به عمدی نبود

با این حال هورنر این موضوع را انکار می کند، که شکایت از سوی این تیم را به آخرین لحظات موکول کرده تا دردسرهای مرسدس را قبل از شروع مسابقه به حداکثر برساند و تا جای ممکن آن ها را در تنگنا قرار دهد.

مدیر عامل اجرایی ردبول گفت:

زمان ارائه ی شکایت ما به ناظران مسابقه کاملا تصادفی بود و به هیچ وجه به عمد، نزدیک شروع مسابقه نبود. فیلم ویدئویی 360 درجه، به وسیله فرمول یک منتشر شد و در دسترس ما قرار گرفت و این زاویه ای جدیدی از اتومبیل همیلتون به ما می داد که شنبه آن را ندیده بودیم. ما این موضوع را برای فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی برجسته کردیم.

و به این شکل برای فیا روشن شد که همیلتون قوانین را نقص کرده است و آنها همان جریمه ای را که سال گذشته برای مکسی در مکزیک استفاده کرده بودند برای او تعیین کردند.

اگر امروز تکرار شود من دوباره همین حرکت را برای سبقت گرفتن از همیلتون انجام می دهم

الکساندر آلبون می گوید از سبقتی که وی در گرندپری اتریش از همیلتون گرفت و منجر به برخورد این دو راننده شد، پشیمان نیست. وی اعتقاد دارد که برخورد همیلتون با او عمداً نبوده و تاکید دارد فقط (موقعیت بد دو راننده در پیست) است که چنین شرایطی را به وجود آورده است.

آلبون در کنفرانس مطبوعاتی امروز فیا گفت:

ما پس از آن اتفاق صحبت نکردیم. فکر نمی کنم چیز زیادی برای گفتن باشد و این اتفاقیست که پیش آمده. من مطمئن هستم که لوئیس قصد صحبت در باره ی آن را ندارد و واقعا حرف دیگری نیز برای گفتن نیست. در حال حاظر، ما فقط روی مسابقه متمرکز شده ایم.

آلبون همچنین اصرار داشت که وی مقصر این تصادف نیست. وی گفت:

قسمت بیرونی پیچ یک راه عادی سبقت گیری است. نقطه ای در قسمت بیرونی پیچ که شما از آن برای سبقت گرفتن استفاده می کنید جایی نیست که خیلی عادی به نظر برسد. در شرایط مشابه من دوباره همین کار را خواهم کردم؛ زیرا این تنها کاری است که می توان انجام داد.

شما در چنین شرایطی نمی توانید صبر کنید، به خصوص هنگامی که رقیبتان از نظر لاستیک از شما ضعیف تر است.

در واقع هیچ انتظاری در این شرایط منطقی نیست، زیرا بدیهی است که ما می دانستیم اتومبیل های مرسدس سریع تر از اتومبیل های ماست و تنها فرصت ما برای پیشتازی در مسابقه زمان لازم برای گرم شدن لاستیک های آنهاست. بنابراین به هیچ وجه برای سبقت گرفتن در چنین شرایطی پشمیمان نیستم.

این مسئله بسیار ناامید کننده است زیرا در این شرایط ضرر اصلی متوجه من است و من شانسم را برای به دست آوردن سکو از دست دادم.

برخورد همیلتون عمدی نبوده است

هم تیمی آلبون، مکس ورشتپن نیز معتقد است که همیلتون عمداً باعث این برخورد نشده است.

ورشتپن گفت:

این برخورد از روی بدشانسی شکل گرفت. من فکر می کنم که این یک مانور فوق العاده برای الکس به حساب می آید که در آنجا از سمت شعاع خارجی حمله کند و فکر می کنم که افراد زیادی چنین کاری نمی کنند.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط