پیرمرد 109 ساله کرمانشاهی کرونا را شکست داد


پیرمرد 109 ساله کرمانشاهی کرونا را شکست داد

کرمانشاه- ایرنا- متخصص عفونی بیمارستان گلستان کرمانشاه با اعلام اینکه پیرمرد 109 ساله کرمانشاهی کرونا را شکست داد، گفت: این بیمار با تست PCR مثبت و علایم تب و سرفه و تنگی نفس و سچوریش (اشباع اکسیژن خون شریانی)، یک هفته پیش در بخش کرونا این بیمارستان بستری شد.

دکتر محمدحسین زمانیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سی تی اسکن ریه این بیمار نیز درگیری به نفع کووید ۱۹ مشاهده شد و خوشبختانه باتلاش کادر درمان روز جمعه ۲۰ تیر ماه با حال عمومی خوب مرخص شد.

او با اشاره به اینکه تعداد بیماران مبتلا به کرونا هم سرپایی و هم بستری بیشتر شده است، گفت: تعداد بیماران بدحال هم خیلی زیاد شده و ویروس حتی در افراد جوان هم خطرناک تر شده است.

به گفته این متخصص عفونی، ویروس کویید ۱۹ حتی در کودکان هم بیشتر و شدیدتر شده و میزان مرگ و میر نیز افزایش یافته است.

زمانیان با تاکید بر اینکه مردم نباید بی خیال شوند و بیماری رو دست کم بگیرند از مردم خواست که در آیین ها، مهمانی ها و تشییع جنازه و ختم شرکت نکنند.

وی همچنین از مردم خواست تا حد امکان از خانه خارج نشوند و یادآوری کرد که کرونا به همه ما نزدیک است و پیر و جوان و کودک همه در معرض خطر هستند ولی افراد مسن و بیماری زمینه ای بیشتر در معرض خطر هستند

زمانیان تاکید کرد باید مردم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و حتما از ماسک استفاده نمایند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۵۲ هزار و ۷۲۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۴۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۲ هزار و ۴۴۷ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز جمعه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۰ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۲۶۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۴۵۵ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۵۲ هزار و ۷۲۰ نفر رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش