33 واحد آسیب دیده کردستان تسهیلات حمایتی کرونا دریافت کردند


33 واحد آسیب دیده کردستان تسهیلات حمایتی کرونا دریافت کردند

سنندج - ایرنا - مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری کردستان گفت: تاکنون 33 واحد صنفی این استان، تسهیلات حمایتی دولت ویژه کسب و کارهای شدیدا آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا را دریافت کرده‌اند.

کمال حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این استان ۱۹ هزار و ۴۷۹ واحد صنفی دارای شرایط استفاده از تسهیلات حمایتی دولت به کسب و کارهای شدیدا آسیب دیده شناسایی شده که تاکنون یک هزار و ۸۸۹ واحد با سه هزار و ۱۸۴ نفر شاغل در سامانه کارا ثبت نام کرده‌اند.

وی اضافه کرد: این تعداد با ۳۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مورد نیاز به ۱۱ بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که به ۳۳ واحد با ۵۶ نفر شاغل پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات توسط ۲ بانک عامل تجارت و صادرات پرداخت شده است.

حسینی با بیان اینکه پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده حدود ۲.۵ درصد از ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده کل کشور است، افزود: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته وضعیت استان کردستان به نسبت سایر مناطق در حد میانگین کشور است اما با توجه به انتظارات رضایت بخش نیست.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری کردستان یادآور شد: مجموعه دولت انتظار دارد ۱۱ دستگاه اجرایی متولی بررسی کسب و کارهای آسیب دیده را تسریع ببخشند و بانک‌های عامل نیز هر چه سریعتر نسبت به پرداخت چهار هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال تسهیلات سهم استان به این واحدها اقدام کنند.

وی تاکید کرد: همچنین از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز انتظار داریم تمام واحدها و کسب و کارها را مشمول استفاده از این خدمت کند چرا که برخی از واحدها در جریان تعطیلی مجتمع‌های تجاری از جمله پاساژها به همراه ۱۴ رسته مورد تایید، آسیب دیده‌اند.

مبلغ تسهیلات حمایتی دولت شامل ۱۲۰ میلیون ریال برای کسب و کارهای آسیب دیده و ۱۶۰ میلیون ریال برای واحدهایی که به دستور ستاد مبارزه با کرونا تعطیل شده‌اند است که ۷۰ درصد این مبلغ برای پرداخت هزینه‌های دستمزد و ۳۰ درصد آن برای سایر هزینه‌های عملیاتی مرتبط با کسب و کار در نظر گرفته شده است.

بانک‌های ملی، سپه، صادرات، تجارت، ملت، رفاه کارگران، پارسیان، پارسارگاد، اقتصاد نوین، سینا، شهر، حکمت و موسسه‌های کوثر و ملل بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات حمایت از کرونا تعیین شده‌اند.

۱۴ رسته شغلی از جمله مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده، مراکز گردشگری، حمل و نقل عمومی، تولید و توزیع پوشاک، مراکز توزیع آجیل و خشکبار، باشگاه‌ها و مجتمع‌های ورزشی و آموزشگاه‌های رانندگی مشمول دریافت تسهیلات حمایتی در مقابل آسیب‌های شیوع ویروس کرونا هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است