خسارت 3.6 میلیارد دلاری کرونا به صنعت گردشگری پاکستان


خسارت 3.6 میلیارد دلاری کرونا به صنعت گردشگری پاکستان

بانک جهانی خسارت اقتصادی پاکستان از توقف صنعت گردشگری به دلیل کرونا در سال میلادی جاری را بیش از 3 دلار تخمین زد.

خسارت 3.6 میلیارد دلاری کرونا به صنعت گردشگری پاکستانبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ بانک جهانی خسارت اقتصادی پاکستان از توقف صنعت گردشگری به دلیل کرونا در سال میلادی جاری را بیش از ۳ دلار تخمین زد.

به گزارش سایت خبری "داون نیوز"، بانک جهانی طی گزارشی با عنوان "کرونا و گردشگری جنوب آسیا"، اعلام کرد: تأثیرات منفی شیوع کرونا در پاکستان، صنعت گردشگری این کشور را نیز تحت تاثیر قرار داده و پیش بینی می‌شود خسارت اقتصادی پاکستان از توقف گردشگری در سال ۲۰۲۰، سه میلیارد و ۶۴۰ میلیون دلار باشد.
طبق این گزارش ایالت خیبرپختونخوا پاکستان بیشترین خسارت از توقف فعالیت‌های گردشگری را متحمل خواهد شد بطوری که این خسارت می‌تواند بین ۱ الی ۲ میلیارد دلار باشد.
بانک جهانی در این گزارش تصریح کرد: تاثیرات منفی بحران فراگیر کرونا بر پاکستان، بیش از ۸۸۰ هزار مشاغل در عرصه گردشگری این کشور را نیز تهدید می‌کند.
به گفته منابع خبری لغو سفر گردشگران خارجی از هم اکنون کسب و کار هزاران نفر را در مناطق مختلف پاکستان از جمله ساکنان مناطق گردشگری گلگت – بلتستان و ایالت خیبرپختونخوا را تحت تاثیر قرار داده است.
گفتنی است در پی اقدامات موثر دولت جدید پاکستان از جمله تلاش برای غلبه بر چالش تروریسم، برداشتن محدودیت‌های مرتبط با صدور روادید برای اتباع خارجی، فراهم سازی امکان اخذ ویزای فرودگاهی برای ۷۰ کشور و شیوه صدور ویزای الکترونیکی برای ۱۵۰ کشور جهان، بسیاری از مجلات و نشریه‌های بین المللی، پاکستان را در فهرست ۱۰ مقصد برتر گردشگری برای سال ۲۰۲۰ قرار داده بودند.
درحالیکه کارشناسان اقتصادی و فعالان گردشگری در پاکستان معتقدند دولت باید برای نجات صنعت گردشگری از بحران کرونا به یاری صنعت هواپیمایی، آژانس‌های مسافرتی و شرکت‌های توریستی بشتابد، بحران مدارک جعلی خلبانان پاکستانی نیز این روز‌ها به چالش بزرگی برای این کشور تبدیل و سبب لغو پرواز‌های پاکستان به بسیاری از کشور‌های اروپایی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا