عروسی ایام کرونا در اراک و مرگ مادر شوهر


رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در پی برگزاری یک جشن عروسی در اراک و رعایت نشدن فاصله گذاری...

عروسی ایام کرونا در اراک و مرگ مادر شوهر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در پی برگزاری یک جشن عروسی در اراک و رعایت نشدن فاصله گذاری اجتماعی، عروس و مادر شوهر به کرونا مبتلا شدند و مادر شوهر پس از بستری شدن در بیمارستان امیرالمونین (ع) اراک جان باخت.

دکتر«محمد جمالیان» شامگاه جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: شمار قابل توجهی از میهمانان این جشن عروسی نیز به کرونا مبتلا شده‌اند که درحال حاضر تعدادی از آنان به دلیل وخامت حال مراحل پیگیری درمانی را در بیمارستان می‌گذرانند و بستری هستند.

وی اظهار داشت: در یک ماه اخیر اغلب افرادی که به دلیل بیماری کرونا برای درمان به بیمارستان‌های اراک مراجعه داشته‌اند کسانی بودند که در محیط‌های شلوغ حضور یافته و از ماسک و شستن مستمر دست‌ها با آب و صابون غافل بوده‌اند و یا به نوعی در مراسم سوگ و عروسی شرکت کرده بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شرایط استان مرکزی در موج دوم کرونا هنوز قرمز نیست اما کمترین سهل انگاری غیر قابل جبران خواهد بود و از مردم درخواست می‌شود که کمتر در مجامع عمومی حضور یافته و استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

وی اظهار داشت: برگزاری آیین‌های عروسی و عبور شبانه کاروان‌های عروسی در خیابان‌های اراک در وضعیتی که کشور در موج دوم کرونا قرار دارد قابل درک نیست و اگر مردم رعایت نکنند شادی‌های کوتاهشان به سوگ تبدیل شده و عزیزانشان یکی پس از دیگری پرپر می‌شوند چرا که کرونا هنوز واکسن و داروی شناخته شده ندارد و تنها سطح مقابله با آن پیشگیری است.

طبق اعلام وزارت بهداشت تاکنون ۱۲ هزار و ۴۴۷ نفر در ایران فوت کرده اند و از ۲۵۲ هزار و ۷۲۰ مبتلا ۲۱۵ هزار و ۱۵ نفر بهبودیافته‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس