چند خبر کوتاه از شهرستان سروآباد


چند خبر کوتاه از شهرستان سروآباد

سنندج - ایرنا - آسفالت راه ارتباطی بزرگترین روستای سروآباد، برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب، آغاز مرحله دوم رزمایش بیولوژیک با هدف ریشه کن کردن ویروس کرونا و مهار آتش سوزی مراتع روستاهای سروآباد از مهمترین اخبار روز جمعه این شهرستان است.

فرماندار شهرستان سروآباد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: انجام آسفالت راه روستای بیساران به عنوان بزرگترین روستای شهرستان و از مطالبات اصلی مردم و اولویت مهم دستگاه های اجرایی این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.

یوسف باشی افزود: طول راه روستای بیساران ۱۸ کیلومتر است که در سنوات گذشته ۱۳ کیلومتر آن آسفالت شده و ۵ کیلومتر آن باقی مانده که با پیگیری های انجام شده امسال توانستیم ۳ کیلومتر از این راه ارتباطی را با اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی آسفالت کنیم.

وی ادامه داد: آسفالت راه روستای بیساران در قالب طرح ابرار انجام شد و تلاش خواهیم کرد ۲ کیلومتر باقی مانده را تا پایان سال آسفالت و این پروژه را به اتمام رسانده و تقدیم مردم این روستا کنیم.

افتتاح نمایشگاه عکس و پوستر عفاف و حجاب در خیابان معلم سروآباد

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سروآباد گفت: به مناسبت هفته عفاف نمایشگاه عکس و پوستر عفاف و حجاب در خیابان معلم این شهر افتتاح شد، این نمایشگاه به دلیل رعایت فاصله اجتماعی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در مکانی روباز دایر شده است.

هادی روخنده تاکید کرد: این نمایشگاه تا پایان هفته آینده برای بازدید عموم دایر است و هدف از آن ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در بین بانوان و دیگر اقشار جامعه است.

برگزاری رزمایش بیولوژیک سپاه سروآباد

جانشین فرمانده سپاه سروآباد از برگزاری مرحله دوم رزمایش بیولوژیک با حضور سپاه و ادارات خدمات رسان شهرستان سروآباد خبر داد و گفت: در این عملیات تمام معابر و خیابان ها و کوچه های سطح شهر و همچنین روستاهای شهرستان گندزدایی می‌شود.

سرهنگ محسن کریمی اظهار داشت: در این مرحله ماسک رایگان و دستکش و همچنین مواد ضدعفونی در بین اهالی روستاها و شهروندان سروآباد توزیع خواهد شد.

وی افزود: هدف از اجرای این رزمایش ریشه کن کردن ویروس منحوس کرونا و حفظ سلامتی مردم مرزدار و انقلابی شهرستان است و از محل اعتبارات سپاه بیت المقدس استان کردستان با حمایت و همکاری مسوولان استانی و شهرستانی اجرایی شده است.

مهار آتش سوزی مراتع روستاهای نسنار و ژان و هرسین

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سروآباد از مهار و کنترل آتش سوزی مراتع روستاهای نسنار، هرسین و ژان از توابع بخش مرکزی خبر داد.

مسلم مرادی افزود: نزدیکترین تیم به محل حادثه از روستای پایگلان اعزام و با همکاری و تلاش بی وقفه مردم طبیعت دوست روستاهای هرسین و نسنار و ژان پس از سه ساعت حریق به صورت کامل مهار و از وقوع یک آتش سوزی گسترده جلوگیری شد.

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری سروآباد منصوب شد

استاندار کردستان در حکمی مختار جعفری را به عنوان سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی فرمانداری سروآباد منصوب کرد، جعفری از نیروهای فرمانداری است که سابقه بیش از ۱۰ سال خدمت را در کارنامه کاری خود دارد.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و اورامان و جمعیتی افزون بر ۵۲ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح