اتحادیه اروپا باید به روند منفی در روابط با ترکیه پایان دهد


اتحادیه اروپا باید به روند منفی در روابط با ترکیه پایان دهد

نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد نمی‌توانیم منافع مشترک خود با ترکیه را نادیده بگیریم از این رو باید به روند منفی در روابط خود با ترکیه پایان دهیم.

اتحادیه اروپا باید به روند منفی در روابط با ترکیه پایان دهدبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری آناتولی، جوزپ بورل، نماینده عالی سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپا اعلام کرد: نمی‌توانیم منافع مشترک خود با ترکیه را نادیده بگیریم از این رو اتحادیه اروپا باید به روند منفی در روابط خود با ترکیه پایان دهد.
نماینده عالی امنیت و سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا باید به روند منفی در روابط با ترکیه را خاتمه دهد و این روابط را به روشی مناسب احیا کند.
او خاطر نشان کرد: ثبات و امنیت در مدیترانه به یک تعهد جمعی وابسته است. بورل در رابطه با بحران‌های موجود در لیبی و سوریه هم توضیح داد: این بحران، نمود خود را به شکل مهاجرت، تروریسم و بی ثباتی سیاسی نشان داده است و این برای امنیت اروپا نیز مضر است. بورل در بخش دیگر از سخنان خود تأکید کرد: ترکیه به عنوان بازیگر منطقه‌ای فعال در لیبی و سوریه از تحولات این دو کشور متاثر شده است. بورل ضمن اشاره به اختلاف نظر اروپا با آنکارا به ویژه در مورد عملیات چشمه صلح در سوریه گفت: با وجود این نمی‌توانیم منافع مشترک خود را با ترکیه نادیده بگیریم. ترکیه به شکلی بسیار سخاوتمندانه و متحد در برخی موارد در سوریه عمل کرده است. ترکیه در این سال‌ها بیش از ۳.۵ میلیون پناهنده سوری را در خاک خود جای داده است.

به گفته بورل، ترکیه واقعا در شرق مدیترانه، سیاست تهاجمی در پیش گرفته است، اما از طرف دیگر، همکاری با آن برای یک راه حل سیاسی در سوریه و لیبی ضروری است. بورل یادآور شد: آنکارا متحد مهمی است. این کشور، نامزد عضویت در اتحادیه اروپا و عضو ناتو است. وی گفت: برای این کار ما باید روند منفی در روابط با ترکیه را خاتمه بخشیم و آن را در مسیر درست قرار دهیم. این مقام اروپایی افزود: این راه حل، مستلزم تقویت بحث و گفتگو با ترکیه و تأکید بر منافع مشترک است.
روابط ترکیه و اتحادیه اروپا در تاریخ ۱۳ ژوئیه (دوشنبه ۲۳ تیر ۹۹) در بروکسل از سوی شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید