دیگر کنسول‌ها ایکس‌باکس سری ایکس را عقب نگه نخواهند داشت


دیگر کنسول‌ها ایکس‌باکس سری ایکس را عقب نگه نخواهند داشت

نسل نهم بازی‌های ویدئویی چند ماه دیگر به صورت رسمی با عرضه ایکس‌باکس سری ایکس و پلی‌استیشن 5 آغاز می‌شود و احتمالا در یک یا دو سال اول، شاهد عرضه بازی‌های بین نسلی بسیار زیادی خواهیم بود. مایکروسافت در حال اماده سازی خود برای این موضوع است و بازی Halo Infinite به عنوان مهم‌ترین انحصاری این شرکت، همزمان بر روی ایکس‌باکس سری ایکس و ایکس‌باکس وان...

نسل نهم بازی‌های ویدئویی چند ماه دیگر به صورت رسمی با عرضه ایکس‌باکس سری ایکس و پلی‌استیشن 5 آغاز می‌شود و احتمالا در یک یا دو سال اول، شاهد عرضه بازی‌های بین نسلی بسیار زیادی خواهیم بود.

مایکروسافت در حال اماده سازی خود برای این موضوع است و بازی Halo Infinite به عنوان مهم‌ترین انحصاری این شرکت، همزمان بر روی ایکس‌باکس سری ایکس و ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد. این مضوع باعث نگرانی‌ها طرفداران شده که بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس توسط دیگر کنسول‌ها عقب نگه خواهد شد. اما فیل اسپنسر به عنوان رئیس ایکس‌باکس این موضوع را به صورت کلی رد کرده است.

بعضی از طرفداران زیادی درگیری رقابت سخت‌افزاری شده‌اند. کافی است به ویندوز نگاه کنید. من تقریبا مطمئن هستم که اگر یک توسعه دهنده قصد عرضه یک بازی برای ویندوز را داشته باشد، بهترین ورژن از آن بازی، نسخه پی‌سی خواهد بود. حتی اگر ما یک بازی انحصاری خود را بر روی پی‌سی عرضه کنیم و یا حتی زمانی که رقیب ما اینکار را انجام دهد، نسخه پی‌سی، بهترین ورژن خواهد بود. با این وجود اکوسیستم پی‌سی در زمینه سخت‌افزارها بیشترین تنوع را دارد.

هر توسعه دهنده‌ای یک خطِ مرزِ سخت‌افزاری دارد که از آن پشتیبانی می‌کند، ولی تنوع سخت‌افزاری باعث عقب ماندن پی‌سی نشده است. پس اینطور نیست که توسعه دهندگان نمی‌دانند که چگونه بازی، موتور بازی‌سازی و اکوسیستم مورد نیاز خود به نوعی بسازند که بر روی چند سری سخت‌افزار مختلف کار کند. نسخه پی‌سی بازی‌ها نشان می‌دهد که این موضوع حقیقت ندارد. با این وجود قرار است ایکس‌ باکس سری ایکس را در سال جاری عرضه کنیم و من هر روز در خانه از آن استفاده می‌کنم و تجربه‌ای کاملا متفاوت از ایکس‌باکس وان است. واقعا باید از دستاوردهای هارد SSD و کاری که تیم سرنی و جیم رایان در پلی‌استیشن با تمرکز بر صدای سه بعدی در حال انجام هستند، تمجید کرد. با این وجود نباید طرفداران را از بازی کردن محروم کرد. هدف ما این است که چگونه یک اکوسیستم خلق کنیم که اگر کسی بخواهد یک بازی عنوان ایکس‌باکس بازی کند، این توانایی را داشته باشد.

با وجود این صحبت‌ها از جانب فیل اسپنسر، باید شایعات ایکس‌باکس لاک‌هارت نیز اشاره کرد که قرار است یک ایکس باکس ارزان و ضعیف‌تر باشد. وجود این کنسول‌ به تنها می‌تواند موجب عقب نگه داشته شدن کنسول اصلی مایکروسافت برای نسل بعد باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !