سیل و توفان به خلخال خسارت زد


سیل و توفان به خلخال خسارت زد

اردبیل _ ایرنا _ بارش شدید و رگباری باران همراه با تندباد روز جمعه موجب جاری شدن سیل در خلخال شده و خساراتی به واحدهای مسکونی و باغ‌های این شهرستان وارد کرد.

به گزارش ایرنا، وزش باد شدید با سرعت بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت، همراه با رعد و برق شدید و ریزش رگبارهای تند باران موجب شکسته شدن درختان کنار خیابان‌ها و جاری شدن سیلاب در خیابان ها و معابر عمومی شهر خلخال شده و خساراتی را به واحدهای مسکونی و تجاری وارد کرد.

شدت بارندگی و راه افتادن سیلاب در مناطق مختلف این شهرستان به زیرساخت‌های شهری ، مناطق مسکونی و دامی روستایی ، بخش کشاورزی، باغی و ابنیه فنی راه‌های ارتباطی خسارت زده که میزان خسارت وارده در حال برآورد است.

فرامرز فرض‌الله‌پور ،رییس اداره هواشناسی خلخال به خبرنگار ایرنا گفت: بارش رگباری و تند باران در مدت زمان کم علت اصلی راه افتادن سیلاب در سطح خیابان‌ها و آبگرفتگی معابر این شهر بود.

وی افزود: به علت بارش باران شدید 10 میلیمتری در مدت زمان کوتاه علاوه بر جاری شدن سیل در معابر عمومی شهر موجب جاری شدن سیل در سطح جاده های ارتباطی منطقه شده و خساراتی را به تاسیسات زیربنایی راه های شهرستان واردکرد.

وی اظهارداشت: گزارش های دریافتی از ایستگاه های باران سنجی این شهرستان متفاوت بوده و در حالی که در ایستگاه هواشناسی شهر خلخال 10 میلیمتر بارش باران به ثبت رسیده است ، میزان باران ثبت شده در ایستگاه باران سنجی روستای گزاز 18 میلیمتر گزارش شده است.

وی با بیان اینکه ناپایداری هوا همراه با رگبارهای تند باران در بعد از ظهرها توام با رعد و برق شدید تا سه شنبه هفته آینده در خلخال ادامه خواهد داشت ،به مردم توصیه کرد از تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل دره های طبیعی پرهیز کنند.

فریدون بابایی ،فرماندار خلخال نیز از وقوع توفان وسیل در مناطق مختلف این شهرستان خبر داد و گفت: جزییات این حادثه و میزان خسارت وارده به بخش‌های مسکونی ،تجاری ،کشاورزی ،راه و باغی منطقه پس از بررسی به اطلاع خواهد رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!